Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 - Kan ikke ha besøk etter kl.21 fordi bilene som kjører inn og ut forstyrrer. - Kan ikke ta for lange dusjer (maks 15 minutter) fordi det bruker for mye vann - Kan ikke lufte når det er kaldt ute, da bruker jeg for mye strøm på varme - Kan ikke ha på noe lys om natta, igjen bruker jeg for mye strøm - Vaske klær en gang om dagen - Kan ikke ha perisiennen helt igjen, da vinduene blir fuktige ( man ser rett inn her, 1 etg. med store vinduer så litt ekkelt.) - Må lese av strømmen hver 14. dag for så å høre hvor mye strøm jeg bruker. - Må lese av vannmåler en gang i mnd, for så å høre hvor mye vann jeg bruker. Leier som dere skjønner med inkl. strøm og vann. Er flink til å skru av lys vi ikke bruker, har det aldri for varmt her inne. Generellt flink til å spare fordi jeg hele tida får høre hvor mye vi bruker av alt, noe som egentlig har vist seg at han mener at ting på nettleie o.l er blitt dyrer. Jeg bruker IKKE mye av noen ting, er bare meg og sønnen min. Dette er en gammel leilighet på bakkeplan, vi har kun varmekabler som varmekilde som har hakk 1,2 og 3 som justeringsgrader. Gamle vinduer. I tillegg en peis som ikke kan brukes. Og gud som jeg gleder meg til å flytte!!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Flytt fort som mulig! Sånne huseiere må heller leie ut UTEN inkl strøm og vann, fordi det der har de INGENTING med!! Vi leier heldigvis en rekkehus leilighet, uten huseier i nærheten. Det er sååå deilig å ikke bo i samme hus som huseier!!
It's all about me Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Alle disse reglene hadde jeg gitt fullstendig blanke i. Leier han ut med strøm inkludert får han ta regninga når den kommer. å bestemme hvor mye du skal lufte, vaske, dusje eller ha på lys har han ingenting med.
Toocute Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Høres idiotisk, om du hadde stått i dusjen flere gang til dagen i timevis. Så overdriver du...men dette, nei vett du hva, folk må få bestemme selv. Og når du vil ha besøk og ikke er opp til deg, så lenge dere ikke lager full fest og masse bråk, så hadde jeg skjønt vist det var problemet og skjedde gang på gang etter mange.advarsler. Har aldri hørt om en huseier opptatt av vann og slik. Han burde tenkt seg om før han leide, sett ting ann i fremtiden sånn.ca. Masse ting jeg kunne ha skrevet, men du må jo få lov til å leve når du leier også!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Det er ikke snakk om fest nei, kan være ei venninne som kommer ned et par timer på kvelden. Jeg gir egentlig blanke faen i det. Jeg er forsiktig med strømmen, og bruker ikke mer vann enn andre. Men syns det er direkte ubehagelig når han kommer å forteller at han hørte at jeg sto litt lenge i dusjen her om dagen. Han hører vannet nede hos meg renne på sitt bad oppe. Godt jeg skal flytte. Bare synd jeg har tre mnd oppsigelse... blæh! Ikke moro å få kjeft av en gammel mann. Føler meg som en liten jente der jeg står å tar imot =p hl
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Minner meg om huseieren jeg hadde da jeg var 20 år. Han låste seg til og med når vi ikke var hjemme (var flere hybler med et fellesrom). Så ringte han på senere og sa vi måtte rydde kjøkkenet. Vi fikk ikke ha guttebesøk eller oppbevare alkohol i huset. Det dummeste jeg har vært med på. Så da jeg traff kjæresten min på den tiden måtte jeg be om tillatelse et par ganger for at han skulle få overnatte. så da ble det flytting. Du betaler. det er din bolig. Dont take any crap! da får han heller ekskludere strøm fra husleien, så du betaler det selv.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 - Kan ikke ha besøk etter kl.21 fordi bilene som kjører inn og ut forstyrrer. - Kan ikke ta for lange dusjer (maks 15 minutter) fordi det bruker for mye vann - Kan ikke lufte når det er kaldt ute, da bruker jeg for mye strøm på varme - Kan ikke ha på noe lys om natta, igjen bruker jeg for mye strøm - Vaske klær en gang om dagen - Kan ikke ha perisiennen helt igjen, da vinduene blir fuktige ( man ser rett inn her, 1 etg. med store vinduer så litt ekkelt.) - Må lese av strømmen hver 14. dag for så å høre hvor mye strøm jeg bruker. - Må lese av vannmåler en gang i mnd, for så å høre hvor mye vann jeg bruker. Leier som dere skjønner med inkl. strøm og vann. Er flink til å skru av lys vi ikke bruker, har det aldri for varmt her inne. Generellt flink til å spare fordi jeg hele tida får høre hvor mye vi bruker av alt, noe som egentlig har vist seg at han mener at ting på nettleie o.l er blitt dyrer. Jeg bruker IKKE mye av noen ting, er bare meg og sønnen min. Dette er en gammel leilighet på bakkeplan, vi har kun varmekabler som varmekilde som har hakk 1,2 og 3 som justeringsgrader. Gamle vinduer. I tillegg en peis som ikke kan brukes. Og gud som jeg gleder meg til å flytte!!!!! Når man leier ut med strøm inkludert (vann er alltid inkludert, jeg har aldri vært borti at den ikke er det på noen leilighet jeg har sett på eller leid ihvertfall) så kan man ikke sette grenser for hvor mye strøm personen kan bruke. å forlange at man ikke har besøk etter 9 er heller ikke noe han kan sette som krav. Han har ikke noe med hvor mye du vasker klær, hvor ofte og lenge du dusjer, om du lufter også videre. Jeg hadde helt klart sett meg rundt etter en ny leilighet og jeg hadde faktisk nektet å innfinne meg med urimelige regler mens jeg lette. Når jeg ser etter leiligheter så ser jeg alltid etter de hvor strøm ikke er inkludert, men for min del er det fordi jeg hadde en huseier som ikke betalte regningene sine i tide og over en periode på 1 år ble strømmen kuttet 3 ganger. På det lengste tok det de 2 dager å betale og få den koblet til igjen, hadde det ikke vært for at venninnen min hadde plass i fryseren hadde jeg tapt alt av mat som lå i fryser og kjøleskap. Ikke akkurat fornøyelig. En annen ting var at hovedsikringene til min leilighet var i deres del av huset. Alle andre sikringer var hos meg men akkurat hovedsikringen var hos de så om den gikk mens de var borte hadde jeg ikke mulighet til å få strømmen tilbake før de kom hjem igjen. å gi han avlesning på strøm og vann må du nok bare gjøre men det andre kan du fint "trasse" på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå