Gjest Ballongmamma Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har begynt å svømme da dette gjør underverker for bekkenet. Så sier min kjære mor at å svømme mot slutten kan føre til infeksjoner. Er det noen andre som har fått noen beskjed av dette fra lege/jordmor? Trodde det var ok å bade frem til slimproppen gikk. Fant en artikkel fra 2009 der det sto at "de siste ukene" før fødsel skulle man ikke bade i offentlig bad, men hva er egentlig de siste ukene? Er 35+2 idag.
Squirrel79 Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg leste litt om en anbefaling for noen dager siden, og de sier generelt at man kan bade til slimproppen går, men holde seg unna boblebad pga "vibreringer" og større infeksjonsfare. Bare svøm i vei du, de som går på bading pga bekkenproblemer svømmer jo mer eller mindre til de føder. Jeg går på småbarnsvømming med eldstemann hos oss, og har ikke tenkt å gi meg med det før enten formen stopper meg eller slimproppen går. Er jo så utrolig deilig å være vektløs en stund.
VE-G Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg var på gravid svømming denne uka, er 36+6 i dag. Der sa de at hvis vi fikk noe blødning, eller vannet gikk (noen har jo delvis vannavgang ei stund før fødselen), da skulle vi høre med lege/jordmor før vi var med på svømming. Ellers var det greit. Så jeg tenker at jeg skal være med på det de ukene frem til fødsel nå så lenge alt er greit. Er litt godt å kunne bevege seg litt uten å få mye smerter.
vaggle Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 jeg går på vannjogging med fysioterapaut er i uke 37
November-spire-79 Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har lest at man ikke bør bade fra 3 uker før termin, men legen min anbefalte 4 uker før termin.Har også lest at man kan bade helt til vannet går, så man kan jo bli forvirret......
Gjest Ballongmamma Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Tusen takk for svar! Da fortsetter jeg å svømme i to uker til hvertfall, dersom legen ikke beordrer meg til noe annet neste uke
stinesg89 Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 snakket med jordmor angående svømming og bading, og hun sa man kan bade til fødselen har startet
Sarabi* Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 snakket med jordmor angående svømming og bading, og hun sa man kan bade til fødselen har startet Samme her. Gikk på svømming frem til forrige helg da jeg fikk tegningsblødning. Snakka med de på føden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå