Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Trulta mi var ganske stor ved fødsel, nesten 4800 gram. Fikk beskjed om at hun nok kom til å trenge mye mat, og på sykehuset fikk hun litt nan de første dagene. Vi har derimot klart oss uten nan hjemme. I begynnelsen ammet jeg ca hver tredje time, da ga trulta selv uttrykk for at hun ville ha mat. Nå er hun 3 uker og allerede nå er dette forandret. Hun får begge puppene i 23-tiden, ca 40 minutter på hver, og da sover hun i ett strekk til klokken 0700. Da får hun igjen mat, men da vil hun bare ha ene puppen, men ligger omtrent en time på den. Så sover hun til 11-12 før hun våkner. Etter dette vil hun stortsett ha pupp ca annenhver time, frem til 18-19, etter dette måltidet sover hun som regel til 22-23. Er dette for lite amming og for mye sammenhengende søvn??? Føler selv at hun er for liten til å gå så lenge uten mat, men så er jeg samtidig ikke helt for å drive å vekke en sovende baby... (Har forøvrig prøvd noen ganger, å vekke henne for å puppe, men da ender det bare med at hun sovner ved puppen uten å spise noe). Er bare så redd for at dette er tegn på at hun er slapp pga for lite mat eller noe...
Ikkesåallerværst Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Nyt det! Hilsen en som har ammet 12-15 ganger i døgnet i fem måneder . Vei henne på helsestasjonen, så ser du om hun går opp i vekt. Og om hun har 4-6 (er det vel?) våte bleier i døgnet, så er det ingen fare.
Mamma til tre gutter Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Dette høyrest veldig bra ut i mine auger.. Nyt det og kos deg.. Høyrest ut som en vanlig baby.. I forhold til min nr tre som måttet ammes hele tiden men det var pga smerter i nakke og da ville han ha kos og nærhet... NYT DET
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå