Gå til innhold

Ammer jeg for lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trulta mi var ganske stor ved fødsel, nesten 4800 gram. Fikk beskjed om at hun nok kom til å trenge mye mat, og på sykehuset fikk hun litt nan de første dagene. Vi har derimot klart oss uten nan hjemme.

I begynnelsen ammet jeg ca hver tredje time, da ga trulta selv uttrykk for at hun ville ha mat. Nå er hun 3 uker og allerede nå er dette forandret. Hun får begge puppene i 23-tiden, ca 40 minutter på hver, og da sover hun i ett strekk til klokken 0700. Da får hun igjen mat, men da vil hun bare ha ene puppen, men ligger omtrent en time på den. Så sover hun til 11-12 før hun våkner. Etter dette vil hun stortsett ha pupp ca annenhver time, frem til 18-19, etter dette måltidet sover hun som regel til 22-23.

Er dette for lite amming og for mye sammenhengende søvn??? Føler selv at hun er for liten til å gå så lenge uten mat, men så er jeg samtidig ikke helt for å drive å vekke en sovende baby... (Har forøvrig prøvd noen ganger, å vekke henne for å puppe, men da ender det bare med at hun sovner ved puppen uten å spise noe).

Er bare så redd for at dette er tegn på at hun er slapp pga for lite mat eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyt det!

Hilsen en som har ammet 12-15 ganger i døgnet i fem måneder :).

Vei henne på helsestasjonen, så ser du om hun går opp i vekt. Og om hun har 4-6 (er det vel?) våte bleier i døgnet, så er det ingen fare.

Skrevet

Dette høyrest veldig bra ut i mine auger.. Nyt det og kos deg.. Høyrest ut som en vanlig baby.. I forhold til min nr tre som måttet ammes hele tiden men det var pga smerter i nakke og da ville han ha kos og nærhet... NYT DET

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...