Gå til innhold

Jeg trenger deres aller beste dipp/dressing oppskrift! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med basis i rømme eller yogurt. Kan gjerne være hvitløk i :D har det meste av krydder i huset.

En slags "allround dressing" som passer til det meste, blant annet i wraps sammen med skinke eller kylling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Det ble publisert for fort...

I beger naturell youghurt/lett rømme

Hvitløk

Eddik/lime (kan sløyfes)

1 krm sukker

1 hel agurk

Knorr gresk dressing mix

(De står sammen med dressingene. 3 små poser i en gjennomsiktig plastikk rundt)

Hvis du vil ha den veldig fast bruker du enten rømme eller tar ut vannet av youghurten i ett kjøkkenhåndkle. Jeg syntes det er best å beholde vannet.

Jeg er veldig glad i hvitløk og bruker 2-3 fedd i og en god dæsj eddik (eller limesaft)

Kutter opp agurken i fem deler på langs og kutter disse opp i små terninger igjen og putter oppi youghurten.

Den er aller best om den får satt seg litt i kjøleskap noen timer og er like god dagen etter!

Denne får jeg alltid veldig skryt for og jeg bruker den som dipp til chips/grønnsakstenger eller som tilbehør til kjøtt og båtpoteter.

Skrevet

Om du ikke skal på butikken, så kan du sløyfe dressingmixen og ta oppi mer eddik og hvitløk og krydre med basilikum og div andre krydre du liker!

Glemte å skrive at du skal ha salt og pepper etter smak oppi også.

Om du har Ruccolasalat er denne kjempe god:

Ruccola

Rømme

Hvitløk

Salt

Pepper

Ta alt i en mikser og bland sammen

Skrevet

Hva er typisk "greske" krydre da? Jeg kan like gjerne lage den krydder blandingen selv, da jeg har det aller meste i hus. :) Jeg har smakt den krydderblandingen og den er god!!

Skrevet

Jeg lager en blanding av rømme og majones, har et fedd eller to med hvitløk i og smaker til med litt salt og pepper. Delish! Bruker den særlig på reker og loff :-)

Skrevet

Jeg er glad i kombinasjonen hvitløk og persille :) (Og ikke bare fordi persille fjerner drageånde etter hvitløk)

Bruker ett beger rømme, med hakkede hvitløksfedd (Eller hvitløkspulver) sitronsaft, persille, sukker, salt og pepper.

Gjør det etter smak.

Enkelt og godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...