Gå til innhold

Vannkopper og ettersykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som ble frisk for en uke siden, men er nå helt utslått med 39,5 i feber. Allmenntilstanden er redusert.

Har hørt noe om ettersykdom og at det kan være farlig, men finner ikke noe seriøst om det på nettet. Er det tilfeldig at han nå er pjusk eller bør jeg kontakte legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kontaktet lege, de kan få bl.a hjernehinnebetennelse (ikke den smittsomme varianten) som ettersykdom.

Ene datteren min var veldig lita da hun fikk vannkopper, hun ble smittet av storebror som gikk i barnehagen og var derfor bare 9 uker gammel da hun fikk det. Da ringte jeg barnelegen på helsestasjonen for råd og han sa at jo yngre barna er jo større er sjansen for ettersykdommer så jeg skulle være oppmerksom på det. Om hun ble syk igjen med feber når vannkoppene var på retur og hun egentlig skulle frisknet til skulle jeg kontakte lege med en gang...

Barnet ditt kan selvfølgelig bare ha vært uheldig og gått rett på en kraftig forkjølelse rett etter vannkoppene, men jeg ville ikke tatt sjansen, jeg ville fått han undersøkt.

Skrevet

Takk for innspill. Alltid godt å få bekreftet at man ikke er "hysterisk". Det er lunsj nå, men prøver igjen kl 12:30.

Skrevet

Nei, ta kontakt på mandag hvis ikke bedre sa de på legekontoret. Var ikke nødvendig med en sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...