Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Først fikk jeg noen slags synsforstyrrelse, sikksakk-diamanter i regnbuefarger slik som man ser i såpebobler. Flekker med dette midt i synsfeltet som blafret litt og gjorde meg litt desorientert på en måte. Varte 20 min eller noe. Så fikk jeg veldig vondt i hodet, først på den ene siden, men så spredte det seg både over på andre siden og bakover. Da kom kvalmen, og spydde 5-6 ganger. Hele greia varte 8-9 timer og var veldig vondt og ekkelt. Er dette migrene? Jeg har hatt noe liknende 1-3 ganger per år de siste årene, men ikke i denne målestokken. Da har jeg fint kunne fortsette med det jeg drev med. Nå måtte jeg bare legge meg med bøtta. Er dette noe en burde ta opp med legen? Noe som hjelper mot dette? Hva utløser det? Og vil det komme mer og mer og sterkere fra nå?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Det høres ut som migrene men kan sikkert være andre ting også. Som et tips så kan jeg stoppe anfall med to parasett om jeg tar det tidlig nok, det vil si før selve hodepinen har satt seg. Det er langt fra sikkert det fungerer for deg, men verdt å forsøke. Uansett bør du ta en prat med legen for å være sikker på at det er migrene og ikke noe annet du har. Hvis det er migrene er det flere typer og forløp. Den kan utløses av forskjellige ting. Noen får det av stress, andre av matvarer eller trening.
Musemora Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Kan høres sånn ut. Jeg har ofte migrene. Kun på høyre side av hodet øverst mot hårfestet. Utrolig slitsomt. Jeg kan spist ti pakket paracet og div uten at det hjelper. Legen testet ut om det var migrene ved å gi meg migrenemedisin (maxalt). Siden det hjalpkonkluderte han m migrene. Heldigvis hjelper alltid medisinen men blir ekstremt trøtt av medisinen. Jeg blir også kvalm og får aura eller synsforstyrrelser innimellom. Utløses ofte av at jeg gruer eller gleder meg til noe. Snåle greier.
Tigerpote Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Høres slik ut, men jeg hadde villet ta det med lege for å utelukke annen sykdom. Paracet hjelper da ikke mot migrene? Nå har ikke jeg migrene selv, men kjenner noen som har det.
Influences Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Dette høres veldig ut som migrene! Jeg har migrene selv og får lignende annfall ett par ganger i året. Du burde likevel kontakte lege. Du kan få medisiner.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Høres slik ut, men jeg hadde villet ta det med lege for å utelukke annen sykdom. Paracet hjelper da ikke mot migrene? Nå har ikke jeg migrene selv, men kjenner noen som har det. Jeg bare ventet på at den skulle komme Parasett kan virke hvis den tas tidlig nok slik at den mer forebygger et anfall enn kurerer det. Jeg har lært å takle min migrene på den måten og er selvfølgelig veldig taknemlig for at jeg er så heldig å ha en variant der det fungerer. Det er langt fra alle det virker på, men verdt å forsøke. Jeg får ingen efekt av parasett hvis anfallet har satt seg, men tar jeg det helt i oppstartsfasen, ved de første tegnene til ubehag, fungerer det nesten bestandig.
Influences Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 du kan ofte få migrene av strekt lys, dehydrert, dårlig kosthold, lite aktivitet ++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå