Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Har ett bonusgull på 12, som ikke har det så greit hos mamman sin og nå har hun innsett at det er bedre at hun er mest hos oss. Det har vært et helvete i flere år med alkohol,elendig økonomi,omsorgsvikt. Men jenta har insistert på at alt er greit hos mamma. Stakkar lita, hun forsvarer alle ting som: ikke brød hjemme til niste, null bensin=null skole, rot og klær overalt. Har så utrolig vondt av henne . Snakka i bilen igår og da spurte jeg bare litt om åssen hun trodde det ble med mamma og vinteren.Med bil og alt det innebærer. Vet ikke...sa hun. Kanskje det er bedre om du er mer her hos oss ,tror du det? hun sa ja omtrent før jeg var ferdig med å prate....Men da må pappa si det til mamma sa hun. huff stakkar. det har vært så utrolig mye.kunne ha skrevet side på side . men nå er jeg så glad og jeg gleder meg masse til helga nå er overstått. Hun skulle vært hos mor idag, men de måtte komme seg vekk litt , slitne . så jævla irriterende at de nok en gang skyver ungene vekk i helga for å feste. velger å være anonym her, pleier aldri det.
LuksusLiv Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig....
Underveis --> Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig.... Bruk hue! Er ikke som om de bare kan ta barnet fordi hun ikke kommer seg på skolen. Er nok mye her som ikke blir skrevet. Lær deg å lese mellom linjene. Når du er 12 har du større bestemmelsesrett for hvor du vil bo. Trist og bra på samme tid!
lille sprelle Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 Fint at dere tar dere av jenta! Få det i ordnede former og så håper vi at hun klarer seg bra i livet!
Gjest peacock Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Hva har mannen din tenkt så langt angående datterens oppvekst? At det var greit for henne å bo hos en alkoholisert mor? Forskjell mellom å være snill og å lukke øynene for slikt for å unngå å skape problemer synes jeg.... Jaja, bedre sent enn aldri! Håper jenta kan få det bedre fremover.
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Det kan være lurt å si til bonusjenta di at nå når hun er 12 år så kan hun bestemme selv hvor hun vil bo, og selvfølgelig må pappan ta kampen for henne lykke til!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg lurer på hvorfor dette ikke har blitt tvunget igjennom før? For eksempel ved å kontakte familievernkontoret, eller i siste instans barnevernet, dersom det er så ille?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig.... barnevrenet har vært i bildet i flere år, mor har vært inn og ut av psyk og hun har vært hos oss store deler av tiden. har hatt 50/50 på papiret,men vi har hatt mer . Og som jeg skrev: hun har innsett det sjøl nå. det er masse som jeg ikke vil skrive her.
Gjest Guttemamma :) Skrevet 12. oktober 2012 #9 Skrevet 12. oktober 2012 Så bra hun har dere som stiller opp
LuksusLiv Skrevet 12. oktober 2012 #10 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig.... Bruk hue! Er ikke som om de bare kan ta barnet fordi hun ikke kommer seg på skolen. Er nok mye her som ikke blir skrevet. Lær deg å lese mellom linjene. Når du er 12 har du større bestemmelsesrett for hvor du vil bo. Trist og bra på samme tid! Ikke kommer seg på skolen!? Alkohol, omsorgssvikt, i tillegg kommer alt det HI ikke skriver noe om! Les det som står i innlegget! Bruker hue hele tiden, og blir veldig, veldig sint når jeg hører om barn som må bo i et helvette! Vet så alt for godt hvordan det er.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #11 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig.... Bruk hue! Er ikke som om de bare kan ta barnet fordi hun ikke kommer seg på skolen. Er nok mye her som ikke blir skrevet. Lær deg å lese mellom linjene. Når du er 12 har du større bestemmelsesrett for hvor du vil bo. Trist og bra på samme tid! takk;) ja det er mye. det har vært vanskelig. Barn forteller gjerne en annen versjon enn det som er sant. Alt dette kommer frem nå som hun endelig åpner seg for oss, hun har og tømt seg til en lærer. jeg er bare glad det ordner seg nå og ikke venter en dag til:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #12 Skrevet 12. oktober 2012 Hva har mannen din tenkt så langt angående datterens oppvekst? At det var greit for henne å bo hos en alkoholisert mor? Forskjell mellom å være snill og å lukke øynene for slikt for å unngå å skape problemer synes jeg.... Jaja, bedre sent enn aldri! Håper jenta kan få det bedre fremover. vi var ikke klar over alkoholen før hun kjørte i fylla og ble lagt inn på psyk . kom som et sjokk . det var jo masse småting vi reagerte på men ikke i det omfanget vi fikk tømt over oss.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 men poenget mitt her var egentlig at jenta selv vil at hun skal skrives over i vår omsorg og dette skal bli formelt. Vi har fått hull på byllen og hun forteller stadig mer det er så mye jeg ikke vil gå inn på men hun har et eldre barn som er ute og kjøre. Så vi håper å orden på livet til snuppa før det er for sent.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Hmmm....så dere har visst at ungen ikke har det bra hos mor, men har latt henne være der inntil hun oppdaget det selv? Merkelig.... Bruk hue! Er ikke som om de bare kan ta barnet fordi hun ikke kommer seg på skolen. Er nok mye her som ikke blir skrevet. Lær deg å lese mellom linjene. Når du er 12 har du større bestemmelsesrett for hvor du vil bo. Trist og bra på samme tid! Ikke kommer seg på skolen!? Alkohol, omsorgssvikt, i tillegg kommer alt det HI ikke skriver noe om! Les det som står i innlegget! Bruker hue hele tiden, og blir veldig, veldig sint når jeg hører om barn som må bo i et helvette! Vet så alt for godt hvordan det er. flott at du engasjerer deg, trenger mange som deg. Vi har vært der for jenta hele tida. henta ,kjørt og alt det som hører med. vI visste ikke omfanget av dette før i fjor da mor ble innlagt etter fyllekjøring . jenta sa ikke noe og mor er kronisk løgner tydeligvis. Det er først i ettertid at vi har fått vite at det har pågått i flere år. men takk for at du er en person som bryr seg.Det er viktig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 Veldig bra at hun nå endelig får komme til dere på fulltid hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #17 Skrevet 12. oktober 2012 Så bra!! Vi venter igrunn på det samme her, bare at det ikke er like ille her da, men andre graverende ting. Men for oss er det desverre så skjult at det er vanskelig å bevise, og dermed gikk det ikke igjennom i retten. Men nå begynner barna sakte men sikkert å innse at de nok har det best her.. Nå må dere iallefall være flinke å stille opp for henne og fortelle henne at selvfølgelig skal far ta den kampen. Det er IKKE hennes kamp. Lykke til!
Gjest Guttemamma :) Skrevet 12. oktober 2012 #18 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg syns det er så godt å lese om bonusmor som ønsker bonusbarnet sitt Jeg blir helt rørt
Countess Skrevet 12. oktober 2012 #19 Skrevet 12. oktober 2012 Uff.. Jeg er premenstuell så mulig det er det, men jeg måtte gråte en skvett Så flott at hun har dere. Jeg sier dere fordi det er flere, iallefall som jeg har sett her inne, som ikke klarer å ta seg av andres barn. Godt å høre at du gjør det! Hadde du ikke, er det vel å anta at jenta aldri hadde åpnet seg og nå vært i en helt annen situasjon. Håper mange lærer av det dere gjør nå! Trist, men gledelig situsjon i en og samme tid. Det blir nok en vanskelig overgangsfase. Skal jo ikke snakke for henne da alle er forskjellige, men mange barn sliter i slike situajoner da de føler at de svikter den av foreldrene de velger å ikke bo hos. Så det kan jo bli litt vanskelig. Men i bunn og grunn høres det jo ut som at det er hos dere hun burde være.. Så jeg gleder meg på den lille jenta sine vegner som nå går bedre dager i møte å til alle som snakker om hva som skulle vært gjort FøR. Det er tydelig på det hun skriver at dette er noe de har ønsket lenge. Tror dere da ikke at de elsker denne lille jenta, og ikke bare ville sittet på sidelingen å ventet? De har nok gjort det de kunne, men nå (endelig) har jenta skjønt det selv å om man lurer på hva som har skjedd fram til nå, kan man ikke heller spørre på en pen måte? Ikke snu det om til en amper diskusjon
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 12. oktober 2012 #20 Skrevet 12. oktober 2012 Så godt det må være for dere alle! Hvertfall datter, pappa og deg.. Kan jo ikke være lett for dere å se det slik det har vært, og for henne å gå gjennom.. Så er godt dere enderlig ser en positiv slutt på dette! Og til deg HI: Om ungene våres noen gang får bonusmamma, så håper jeg hun er like glad i dem som du er i din bonusdatter!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 12. oktober 2012 #21 Skrevet 12. oktober 2012 Veldig bra dere tar tak i dette og hjelper denne jenta nå som dere vet hvordan ting er!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #22 Skrevet 12. oktober 2012 åå så skjønne dere er:) ja jeg har vært i livet hennes siden hun var 3 år gammel:) og hun betyr uendelig mye for oss. takk for gode ord jenter:) Det ordnet seg til slutt:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #23 Skrevet 12. oktober 2012 Ikke alltid man vet alt, og det er ikke alltid det hjelper å vite eller ville alt heller... barn er ofte så ufattelig lojale mot sine foreldre, selv når det er graverende ting som skjer. Det er godt at det nå er gått hull på byllen og at jenta nå forteller dere hvordan ting har vært. Tenk for en lettelse det må være for henne å slippe å bære på alt dette alene nå! Det er nok forferdelig sårt og vondt for henne også, men hun er virkelig heldig som har en så omtenksom og velmenende bonusmor som omfavner henne som en likeverdig del av familien! Masse lykke til videre, HI!
skinnfilla Skrevet 12. oktober 2012 #24 Skrevet 12. oktober 2012 Så bra dere kjemper for jenta. Vi har selv slitt med lignende . bedre nå. Og syns det er flott å lese at hun skal være hos dere. Også bra hun har innsett det selv:) Heier på dere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå