Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg er enig i at det er bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite. Men herlighet, her ringer jo folk til føden for ALT mulig rart.. mye utflod, lite utflod, nyser og skvetter på seg og tror vannet har gått, babyen sparker litt rart.. Jeg syns mange her er litt i overkant av hysteriske.. Jeg legger også merke til at på 99% av innleggene skriver HI at ingenting var galt og de ble sendt hjem.. Jeg skjønner at mange, og spesielt førstegangs har mange spørsmål og er føre var, men det fins da grenser???? Fødeavdelingene i Norge må da bruke unødvendig mye ressurser på å berolige hysteriske gravide kvinner....
Gegs Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Det er en del av jobben deres, og man skal ikke være nødt til å gå rundt å engste seg unødvendig. Hva med de tilfellene det faktisk er noe galt da?
samu Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 oxo får man jo beskjed ved ordinær UL, at man skal ringe om det er noe.
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. oktober 2012 #4 Skrevet 12. oktober 2012 For det første så syns jeg det er vanskelig å vurdere hva det er for noe ut i fra hva folk skriver og for det andre så er jeg ikke kvalifisert til å vurdere det, derfor ber jeg de om å ringe føden. Er de så bekymret at de føler at de må spørre noe, så kan de like gjerne ringe dit først som sist
Sli1 Skrevet 12. oktober 2012 #5 Skrevet 12. oktober 2012 Uff ja enig med HI. Har selv 2 barn og har bare ringt føden 1 gang for mye. Sa var jeg i uke 35 og var sikker på at fødselen var i gang, hadde vonde rier.. Kom på sykehuset og jordmor der trodde også at fødsel var igang. Etter et par timer viste det seg at jeg bare hadde kraftige modningsrier.. Jeg var så flau.. Kommer ikke til å være så kjapp på tlf neste gang..
Hybelkanina Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Du motsier deg selv her HI. Som du skriver først - det er bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite. Du har helt rett i at det i 99 % av tilfellene ikke er noe galt og man blir sendt hjem. Men hvordan skal man vite at man ikke er blant de tilfellene som havner innenfor den siste prosenten, hvor det faktisk var grunn til bekymring? Innlegg som dette er med på å få usikre gravide til å tenke at de er hysteriske og få dem til å kvie seg for å kontakte fødeavdelingen. Å lekke fostervann kan få ganske alvorlige konsekvenser, og når noen her inne lurer på om det er det som skjer så vil ihvertfall ikke jeg være den som kaller dem hysteriske og avfeie dem med at de nok bare er litt slappe i blæra og at de har tisset på seg. Heller et besøk på føden for mye enn for lite fikk jeg beskjed om der jeg fødte. Om man så ringer hver eneste dag, enhver bekymring skal tas på alvor!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #7 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg er enig i at det er bedre å ringe føden en gang for mye enn en gang for lite. Men herlighet, her ringer jo folk til føden for ALT mulig rart.. mye utflod, lite utflod, nyser og skvetter på seg og tror vannet har gått, babyen sparker litt rart.. Jeg syns mange her er litt i overkant av hysteriske.. Jeg legger også merke til at på 99% av innleggene skriver HI at ingenting var galt og de ble sendt hjem.. Jeg skjønner at mange, og spesielt førstegangs har mange spørsmål og er føre var, men det fins da grenser???? Fødeavdelingene i Norge må da bruke unødvendig mye ressurser på å berolige hysteriske gravide kvinner.... Syns man skal ringe om man er bekymret, jobben deres er å ta seg av gravide og deres bekymringer. Støtte opp under de og veilede, hjelpe og undersøke. Så var det disse skrekkhistoriene som dessverre er en realiet for noen: Har ei venninne som ikke dro til føden med en gang hun kjente lite liv rett før termin. Barnet måtte bli tatt ut, det pustet ikke selv og det hadde ikke noe hjerneaktivitet. De måtte avslutte barnets liv. Det eneste mor tenker på nå er hva som kunne vært om de dro til føden med en gang. Hjerteskjærende!
magica fra tryll Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Ja, det er litt rart synes jeg. Jeg har fått 6 barn, og har aldri ringt føden bortsett fra når fødselen var igang. Men det er kanskje jeg som er rar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå