Gå til innhold

Hva i h******* gjør jeg nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dåp i helga, så vasket dåpskjolen idag. Da den kom ut var den ikke hvit lengre, men ROSA!!! Har glemt å ta ut en singlett som lå der, og har desverre ikke merket det da jeg kastet inn kjolen :(

Jeg pleier ellers alltid å sjekke maskinen for klær, for det hender jeg glemmer noe igjen!

Nå er jeg fortvilt, og tårene renner som bare fy!

Var en gammel kjole, så vet heller ikke hvordan jeg skal fortelle dette til min bestemor :( Hjertet mitt blør, rett og slett. Var en kjole som har gått i 3 generasjoner nå, og alle i mamma sin familie har brukt den :(

Jeg er så lei meg, føler egentlig at verden bare raser sammen rundt meg nå!

Jeg har ikke ord :(

Videoannonse
Annonse
Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Å herregud, nå ble jeg stressa på dine vegne! Håper du får noen kloke svar :)

Skrevet

Ta den med på renseri?

Skrevet

For det første,, Ikke glem å puste!! dette kommer nok til å ordne seg. Det finnes sikkert noen med et eller annet kjerringråd for å få den hvit igjen.. jeg har ikke der.. men ønsker deg Lykke til :)

Skrevet

Huff da!!! Hvilket stoff er det? Kan du farge den hvit igjen?

Skrevet

Ta den med på renseri?

Kan det fjerne farga?

HI

Skrevet

Huff da!!! Hvilket stoff er det? Kan du farge den hvit igjen?

Er silkestoff fra en brudekjole. Vet ikke helt hva det heter. Vet ikke om jeg tørr røre den kjolen igjen altså! Du vet ikke hvordan jeg evt kan farge den hvit?

HI

Skrevet

Ta den med på renseri?

Kan det fjerne farga?

HI

Det skader ikke å gå innom et renseri å høre om det er noe de kan gjøre. Det var bare mitt lille tips :)

Skrevet

For det første, HOLD DEN FUKTIG. Ikke tørk den, da blir det vanskeligere. Prøv å vask den igjen. Fungerer ikke den, så holder du den fuktig og kjøper middel spesielt til dette.

Jeg har reddet plagg på denne måten. Lykke til!

Skrevet

Ups..... Nei, kontakt et renseri, ikke prøv deg på noe på egenhånd. Hadde ikke turt å ta sjansen på å ødelegge kjolen. Lykke til!!

Skrevet

Okei, takk for svar!

Om jeg ikke får den ordnet til lørdagen, er det da stygt å spørre noen andre om å låne kjole?

Er litt redd jeg spørr noen, også vil de ikke låne bort med tanke på tradisjoner ol..!

Hvor kan jeg evt få kjøpt en dåpskjole som jeg kan få med en gang?

HI

Skrevet

Legg den i en ren brødpose som du lukker og putt den i kjøleskapet i natt. Da holder den seg fuktig. Har hørt en gang at det er lettere å fikse hvis det ikke har tørket (selv om jeg ikke vet om det stemmer). Så gjør du som Mamman til Will&Ailo sier - kontakt et renseri i morgen. De vet hvordan de kan behandle den.

Man skal ikke bruke klor på silke, det ødelegger fibrene i stoffet, men mener det er noe annet man kan bruke for å bleke det.

Hold den fuktig og kontakt renseri med det samme de åpner i morgen!

Lykke til! :)

Skrevet

Dette står i Store Norske Leksikon om flekkfjerning. Hvit ull, silke, viskose: Fukt med 3 % hydrogenperoksid, tørk i solen. Noen dråper salmiakk øker virkningen. Skyll. Må tørke helt før stryking.

Gå innom en fargehandler og snakk med de, de vet nok råd.

Jeg har dårlig erfaring med renseri, da de har ødelagt tøyet mitt ved å farge det. De vasket det med noen andre sitt tøy, og glemte å sjekke lommene. Der lå det visst en blå kulepenn, og de flekkene kunne de ikke fjerne igjen:(

Skrevet

Okei, takk for svar!

Om jeg ikke får den ordnet til lørdagen, er det da stygt å spørre noen andre om å låne kjole?

Er litt redd jeg spørr noen, også vil de ikke låne bort med tanke på tradisjoner ol..!

Hvor kan jeg evt få kjøpt en dåpskjole som jeg kan få med en gang?

HI

Jeg fikk låne dåpskjole hos ei veninne, hun tilbydde seg å låne den bort :) Jeg synes ikke det er frekkt å spørre noen andre, det verste som kan skje er at du får et nei.

Jeg har sett dåpskjoler på Bare barn og barnas hus, både som dem selger og noen de leier ut.

Lykke til, det ordner seg tilslutt skal du se!

Sender er klem jeg

Skrevet

Kjære HI, som HeltLykkelig nevner over, ikke la panikken ta deg nå!!! Det er ûberkjipt hva som har skjedd, men det lar seg kanskje fixe-. Jeg googlet kjapt bleking og silke og fikk opp dette:

Fant også dette, dog noe mer innvilket :P

Natriumsulfitt, Na2SO3 eller Na2SO3.7H2O, blir brukt til å beskytte fotofremkallere, vannbeholdere og jernrør mot uønsket oksydasjon og korrosjon, til å fjerne klorrester etter klorbleking av garn, tekstiler og papir, brukes selv til å bleke ull og silke, til konservering av næringsmidler m.m.

ønsker deg masser av lykke til, og gratulerer med dåpsbarnet :-)

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...