beibilykke Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Vi betaler pr i dag 1800 kr i fellesutgift. Tror vi har null i gjeld på huset nå, og vi har ca 500 kr Max i faste utgifter i form av strøm på felles areal og forsikring på huset. Så dvs av vi sparer ca 1300 kr pr boenhet i mnd. Dette syns jeg er sykt mye, og lurere på om dette er noe vi får igjen når vi selger leiligheten? Om det inngår i prisantydning ol? Eller om det bare er dønn penger tapt når vi flytter..?
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Nå er det vel kanskje andre utgifter i sameiet, alt etter hvordan det er lagt opp. Hva med snømåking, beplantning av fellesarealer, lekeplass, vedlikehold av fellesarealer / hus? Men direkte til spørsmålet ditt. Om det er sånn at dere går 1300 kroner overskudd pr boenhet så er det normalt ikke penger som dere får igjen om dere selger. Hva de skal brukes til / hvordan de skal forvaltes har dere vel vært med på å bestemme på generalforsamlingene i sameiet. Om du ikke får pengene igjen i cash, kan det likevel være med å øke verdien på leiligheten. Jeg ville i alle fall heller ha kjøpt i et sameiet med orden i økonomien og planer for framtidig vedlikehold enn et hvor alt går på halv tolv.
ærlig talt Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Oi, leste "sparing i samleie".. Lurte på hva det var. Kanskje jeg bør finne senga :/
Martin+Mamma Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 jeg er tydeligvis trøtt, for syns det sto sparring i et samleie. såg for meg at mannen din hadde begynte å lekebokse med deg midt i akten tror jeg går å legger meg, hehe..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Oi, leste "sparing i samleie".. Lurte på hva det var. Kanskje jeg bør finne senga :/ Det leste jeg også.. Hvaforno', tenkte jeg :-)
beibilykke Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2012 Haha. Måtte le litt av dere to over her.. Ja sameie er helt blåst.. Vi har lenge hatt lyst å flytte og vi tenker at desto lavere fellesutgiften er desto bedre er det for potensielle kjøpere nei vi har KUN de utgiftene som nevn over i HI. Måking må vi betale inn 500 kr første dagen det faller snø til en felles konto som er til veien.. Så det har ikke noe med fellesutgiften.. Nei her skjønner jeg at jeg må få i gang et møte gitt!!!! STRESS!!!;/
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Haha!! tok ikke den først jeg heller... Leste "samleie" ble sykt nyskjerrig på hva søren det var! og måtte inn å sjekke!! Haha..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg leste også samleie Har dessverre ikke råd om sameie.... stiller bedre i råd om samleie
Gjest ronja røverdatter Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Da bør du absolutt sjekke papirene fra forrige årsmøte® / generalforsamling(er) for å se hva som er bestemt vedr. de pengene dere betaler inn. Om det er penger som betales inn uten mål og mening, er det ikke særlig gunstig ved videresalg vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 ÅH! Jeg leste "sparing i et samleie" Det hadde vært en mye mer morsom trÅd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå