Gå til innhold

Dere med astmabarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

lar dere barnet på influensavaksine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det selv,og de abefaller vel det ja.

Skrevet

Nei. Lillebror har astma, men får ikke influensavaksinen.

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på. Bør ikke legen kontakte oss om det?

Gjest vinterbrud
Skrevet

Ja,hun har fått influensavaksinen i høst.

Skrevet

Jeg synes synd på barna deres om dere nekter barna deres å få en anbefalt vaksine. Slik jeg ser det, er det like viktig med influensavaksine for et barn med astma som de andre vanlige vaksinene, kanskje viktigere. Influensa blir de med stor sansynlighet utsatt for, mens mange av de andre sykdommen ikke finnes i norge. Tenk om det ender opp helt katastofalt, bare fordi dere ikke vil vaksinere. Det er en grunn til den blir anbefalt.

Skrevet

Jeg lurer fortsatt, blir dere kontaktet av HS/lege eller tar dere kontakt selv?

Skrevet

Jeg har selv hatt astma siden jeg var 3mnd og sliter enda veldig med det. Har ikke ønsket vaksinene i hele tatt, enda jeg som regel har influensa hvert år. Men det er pga bivirkninger at jeg ikke ønsker det. Fordi jeg får som regel store plager av bivirkninger på alt jeg tar av vaksiner, tabletter, alle medisiner ++

Skrevet

Nei, jeg gir dobbel dose med flutide og det har fungert bra. Er i samråd med legen ja.

Skrevet

Jeg har selv hatt astma siden jeg var 3mnd og sliter enda veldig med det. Har ikke ønsket vaksinene i hele tatt, enda jeg som regel har influensa hvert år. Men det er pga bivirkninger at jeg ikke ønsker det. Fordi jeg får som regel store plager av bivirkninger på alt jeg tar av vaksiner, tabletter, alle medisiner ++

Sikker på det er influensa du har? Veldig skjeldent å få influnsa hvert år, men mange kaller de jo influensa bare de har feber og føler seg syke.

Skrevet

Nei, men legen vil ikke at hun skal få den ennå. Hun er bare to år og holder på med å endre på medisinene. Så vi avventer til det er greit

Skrevet

Jeg synes synd på barna deres om dere nekter barna deres å få en anbefalt vaksine. Slik jeg ser det, er det like viktig med influensavaksine for et barn med astma som de andre vanlige vaksinene, kanskje viktigere. Influensa blir de med stor sansynlighet utsatt for, mens mange av de andre sykdommen ikke finnes i norge. Tenk om det ender opp helt katastofalt, bare fordi dere ikke vil vaksinere. Det er en grunn til den blir anbefalt.

Du synes synd på barnet? Har du egentlig forutsetninger for å si det? Ikke alle barn har alvorlig astma. Noen har mild astma og/eller klarer å holde det i sjakk med medisiner.

Jeg har spurt om det er anbefalt at min sønn får vaksinen, men får beskjed om at det ikke er nødvendig. At det er for eldre og barn som er veldig syke eller veldig belastet med astma. Tenker at legen kjenner barnet mitt sine behov best jeg da!? :)

Skrevet

Du synes synd på barnet? Har du egentlig forutsetninger for å si det? Ikke alle barn har alvorlig astma. Noen har mild astma og/eller klarer å holde det i sjakk med medisiner.

Jeg har spurt om det er anbefalt at min sønn får vaksinen, men får beskjed om at det ikke er nødvendig. At det er for eldre og barn som er veldig syke eller veldig belastet med astma. Tenker at legen kjenner barnet mitt sine behov best jeg da!? :)

Jeg mener selvsagt de som går imot det legen anbefaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...