Gå til innhold

Hvor hardt strammer dere bilsetene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kurs for noen uker siden, og på det kurset festet de et bilsete. Fikk nesten hakeslepp når jeg så hvor STRAMT de faktisk klarer å få det. Aldri i havet at jeg har di musklene til å få det så stramt for å si det slik.

Det de gjorde var: De tok setet og festet det på vanlig måte. Etter det satt dem setet litt opp, for så å drege beltet GODT sammen for å få det stramt nok. Etter det måtte de omtrent sette seg på setet for å få det ned i bilsetet.

Jeg har ikke base, så har alltid bare tatt setet og dregs litt ekstra i beltet når jeg har montert. Hvordan monteter dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg strammer HARDT! Strammer alle seler, setter kneet nedi setet og etterstrammer. Viktig å huske på at beltet barnet har på seg skal også sitte ganske tight og helst så tett kroppen som mulig, lite klær o.l imellom barnet og belte.

Verste jeg ser er unger som har vridde, slakke belter hengene rundt kroppen oppi stolen. Det er da NULL sikkerhet!!

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet

Veldig hardt!

Monterer setet, fester setebeltet, setter kneet og hele min tyngde i setet og strammer alle steder med full styrke. Må ofte stramme i flere omganger. Setet sitter som støpt.

Må etterstrammes med jevne mellomrom.

Dersom man bare fester setebeltet og drar litt i det, så står jo setet kjempeløst. Da vil jo setet nærmest sitte å slenge i bilen når noen sitter i det. Husk at det blir trykket ned når det kommer vekt oppi det.

Skrevet

Jeg strammer det så godt som mulig, legger vekten min i det og strammer beltet til. Så sjekker jeg at det er stramt når ungen sitter i :)

Betene som ungen har på seg strammer jeg slik at de sitter tett over skuldrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...