Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Tror jeg lekker fostervann.. Isåfall, er det noe krise? Hva vil skje videre? Vi bor et stykke unna sykehuset, så orker virkelig ikke inn dit nå med mindre vi Må.
Gjest Gullguttene Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Ring og hør hva de sier Heller en gang for mye.
marsgutt 2013 Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 ring føden, hvor langt er du kommet da?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Unnskyld meg, men er du seriøs? Du lurer på om det er krise å lekke fostervann? Om det er krise eller ikke kommer jo veldig an på hvor langt du er kommet i svangerskapet, men uansett så må jo jordmor/lege få sjekket deg. Du vet at babyen ligger i det vannet? Og at hvis den ikke har fostervann kan den ikke være lenge i magen? Trenger du hjelp til å huske på og trekke pusten ut og inn og eller???
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Hvis du lekker fostervann er det viktig at du tar kontakt med sykehuset for å høre hva reglene deres er på det. Mitt inntrykk etter noen år her inne er at hva de anbefaler varierer fra sykehus til sykehus og de er helt sikkert forskjellige etter hvor langt i svangerskapet du har kommet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Unnskyld meg, men er du seriøs? Du lurer på om det er krise å lekke fostervann? Om det er krise eller ikke kommer jo veldig an på hvor langt du er kommet i svangerskapet, men uansett så må jo jordmor/lege få sjekket deg. Du vet at babyen ligger i det vannet? Og at hvis den ikke har fostervann kan den ikke være lenge i magen? Trenger du hjelp til å huske på og trekke pusten ut og inn og eller??? Ja jeg er seriøs!! Jeg er 35 uker. Det er absolutt ikke mye som kommer ut. Har bare vært noen skvetter liksom. å ja jeg vet godt at babyen ligger i det vannet, og jeg vet konsekvensene hvis det er mangel på fostervann, så du trenger ikke være så forbanna spydig og frekk!!! Siden er så innmari lite som har kommet, å jeg heller ikke er 100% sikker på om det i det hele tatt er fostervann, så er jeg i tvil om jeg skal ringe føden så sent på kvelden å risikere å mest sannsynlig bli sendt hjem igjen.. HI
Mon tro.. Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 Unnskyld meg, men er du seriøs? Du lurer på om det er krise å lekke fostervann? Om det er krise eller ikke kommer jo veldig an på hvor langt du er kommet i svangerskapet, men uansett så må jo jordmor/lege få sjekket deg. Du vet at babyen ligger i det vannet? Og at hvis den ikke har fostervann kan den ikke være lenge i magen? Trenger du hjelp til å huske på og trekke pusten ut og inn og eller??? Ja jeg er seriøs!! Jeg er 35 uker. Det er absolutt ikke mye som kommer ut. Har bare vært noen skvetter liksom. å ja jeg vet godt at babyen ligger i det vannet, og jeg vet konsekvensene hvis det er mangel på fostervann, så du trenger ikke være så forbanna spydig og frekk!!! Siden er så innmari lite som har kommet, å jeg heller ikke er 100% sikker på om det i det hele tatt er fostervann, så er jeg i tvil om jeg skal ringe føden så sent på kvelden å risikere å mest sannsynlig bli sendt hjem igjen.. HI Ring og hør, de ber deg nok om å komme inn, men det er jo verdt det
Mon tro.. Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Men hvordan føles det er nindet vått osv? Vært innom det jeg og u see..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Unnskyld meg, men er du seriøs? Du lurer på om det er krise å lekke fostervann? Om det er krise eller ikke kommer jo veldig an på hvor langt du er kommet i svangerskapet, men uansett så må jo jordmor/lege få sjekket deg. Du vet at babyen ligger i det vannet? Og at hvis den ikke har fostervann kan den ikke være lenge i magen? Trenger du hjelp til å huske på og trekke pusten ut og inn og eller??? Ja jeg er seriøs!! Jeg er 35 uker. Det er absolutt ikke mye som kommer ut. Har bare vært noen skvetter liksom. å ja jeg vet godt at babyen ligger i det vannet, og jeg vet konsekvensene hvis det er mangel på fostervann, så du trenger ikke være så forbanna spydig og frekk!!! Siden er så innmari lite som har kommet, å jeg heller ikke er 100% sikker på om det i det hele tatt er fostervann, så er jeg i tvil om jeg skal ringe føden så sent på kvelden å risikere å mest sannsynlig bli sendt hjem igjen.. HI Men om du er i tvil, så er det jo ingen her inne som kan hjelpe deg. Ikke engang jordmor kan vite om du lekker uten å undersøke deg. Når det gjelder så alvorlige ting som dette, er du jo nødt å ringe føden eller jordmor for å høre deres mening og ikke slå deg til ro med hva hvem-som-helst kan finne på å si her! Og jeg beklager hvis jeg er for kvass, men jeg blir litt matt over hvor tafatte og hjelpesløse voksne mennesker kan være! Om du lekker fostervann og ikke gjør noe med det, så kan du få infeksjon - og ja, det er "krise"... #7
marsgutt 2013 Skrevet 11. oktober 2012 #13 Skrevet 11. oktober 2012 har du ikke legevakt som er nermere ein sykehuset da, eller jordmor vakt du kan ringe, kan sjekke dette der også.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #14 Skrevet 11. oktober 2012 Nei har ikke det. Er en time å kjøre til sykehuset, å vi har ikke bil om dagen ( perfekt timing) , så må vekke svigers å få de til å kjøre oss hvis jeg må inn.. Men nå ringte jeg føden, og de sa at siden det var så lite som har kommet, å jeg ikke er sikker på om det i det hele tatt er fostervann, så kunne jeg drøye til i morgen tidlig. De sa at om det uansett hadde vært fostervann så ville de bare sendt meg hjem igjen å bedt meg komme tilbake om det kom mer. Så da blir vi hjemme en så lenge =)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #15 Skrevet 11. oktober 2012 Ring og hør Antakelig behøver du ikke å komme før i morgen. Om man lekker fostervann er det fare for infeksjon, så du må ikke finne på å ha samleie e.l. Vanligvis blir man igangsatt innen 24 timer når det er vannavgang i så langtkomment svangerskap, dersom fødselen ikke har startet av seg selv innen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå