Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg synes det er småskummelt å skulle øvelseskjøre. Noen som kan berolige?
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Det ER skummelt i begynnelsen! Vi startet på et stille industriområde med store, tomme parkeringsplasser på søndagene, og kjørte ikke ut på veien før vi var trygge på at dette ikke ville gå til helvete i første sving. Det ble også mye "Nå er du litt nærme kanten!" sagt med tilkjempet ro, når jeg egentlig ville vræle "IKKE I GRøFTA!", men det går over Det er mye de skal lære seg som vi som har kjørt bil i en evighet ikke engang tenker på at vi gjør, så ta det i små, små skritt, og ikke la deg overtale av en overmodig 18-åring til å kjøre steder du ikke er komfortabel med. Det er tross alt du som har ansvaret! For min del gikk det ikke så veldig lang tid før jeg klarte å slappe av litt når vi kjørte, og slutte å sitte med beina i spenn mot gulvet fra vi startet og til vi var hjemme igjen. De lærer fort om det er noe de gjerne vil
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Den værste jeg har øvelseskjørt med var pappa. Han var hysterisk, og klarte å gjøre meg redd i bilen. Han sendte meg rett ut på veien, og jeg var rett og slett livredd etter det. Han ropte, var sint og jeg så inderlig at han var pisstredd og helst ville ut Den beste jeg har øvelseskjørt med var tanten min (hun var bedre enn sjåførlæreren). Hun var rolig, og første gangen tok hun meg med til en gediger parkeringsplass. Der kjørte jeg frem og tilbake ett par timer hvor jeg øvde på giring, svinging, gassing og bremsing. Hun var rolig, forklarte med en rolig og betryggende stemme uansett hvor nært jeg var å kollidere Bare stol på at det går bra, men gi attenåringen tid til å bli kjent med bilen før dere drar ut på veien. Lykke til, det blir å gå bare godt Kan trøste deg med at man hører om flere ulykker med folk som har lappen enn de som øvelseskjører Bare vær rolig, og ikke skrem opp h*n!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå