Gå til innhold

Hvilken land går under syden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sør Spania, Greske øyer, Tyrkia, og Sharm el shek (skrives det sånn), og Algarve er syden. Og selvsagt også Kanariøyene.

Tenker Frankriket er Frankriket, og Italia er Italia, og Nordafrika er Afrika.

Skrevet

"Man benytter ofte sydligere strøk for å snakke om områder som ligger syd for oss, og da gjerne syd for ekvator. Syden ble først og fremst benyttet om Syd-Europa, og da spesielt når man snakker om ferie, for eksempel sydenferie"

Og så klarer du sikkert å Google, om du ikke vet, hvilke land som ligger syd i Europa

Skrevet

Hehe, før trodde jeg alltid at syden var en egen del av verden som var et eget paradis der de rike dro. Har fortsatt ikke vørt i syden, men har fått med meg at det er ca ved noen av landene som ligger rundt middelhavet.

Skrevet

Alle slike land med varmt klima, mye hvitløk i maten og masse kultur som charterturistene ikke er interessert i, fordi de liker egentlig ikke utlendinger!

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Når noen sier at de skal til Syden, så tenker jeg umiddelbart på Kanariøyene.

Skrevet

Det er de landene harrye mennesker drar på ferie til.

Skrevet

For meg er ikkje syden spesielle land, men ei ferieform der ein bur på eit turisthotell med skandinavar, engelskmenn og tyskarar, og ein stort sett ser strand, basseng og restaurantar i ein by med meir turistar enn innfødde.

Eg har vore på ferie i spania utan å vere i syden.

Skrevet

Alt sør for Sinsenkrysset?

(Sorry, jeg bare måtte..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...