Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Sør Spania, Greske øyer, Tyrkia, og Sharm el shek (skrives det sånn), og Algarve er syden. Og selvsagt også Kanariøyene. Tenker Frankriket er Frankriket, og Italia er Italia, og Nordafrika er Afrika.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 "Man benytter ofte sydligere strøk for å snakke om områder som ligger syd for oss, og da gjerne syd for ekvator. Syden ble først og fremst benyttet om Syd-Europa, og da spesielt når man snakker om ferie, for eksempel sydenferie" Og så klarer du sikkert å Google, om du ikke vet, hvilke land som ligger syd i Europa
Dini Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Hehe, før trodde jeg alltid at syden var en egen del av verden som var et eget paradis der de rike dro. Har fortsatt ikke vørt i syden, men har fått med meg at det er ca ved noen av landene som ligger rundt middelhavet.
BareMas Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Alle slike land med varmt klima, mye hvitløk i maten og masse kultur som charterturistene ikke er interessert i, fordi de liker egentlig ikke utlendinger!
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Når noen sier at de skal til Syden, så tenker jeg umiddelbart på Kanariøyene.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Det er de landene harrye mennesker drar på ferie til.
soleia Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 For meg er ikkje syden spesielle land, men ei ferieform der ein bur på eit turisthotell med skandinavar, engelskmenn og tyskarar, og ein stort sett ser strand, basseng og restaurantar i ein by med meir turistar enn innfødde. Eg har vore på ferie i spania utan å vere i syden.
LanzaroteJenta Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 Alt sør for Sinsenkrysset? (Sorry, jeg bare måtte..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå