Nirgal Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Ho reagerer veldig på ett eller anna, får masse utslett i ansiktet og halsen som ikke forsvinner. Har nå tatt bort alt av allergener i mat og sakte tilført de igjen for å se hvilken ho reagerer på men ingen forandring. Bruker nøytral vaskemiddel, ingen her bruker parfyme ol. aldri fått utslett av ull tidligere osv.. Er det for tidlig å ta henne med til legen for å ta allergitest??
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Du kan godt ta henne med til legen nå for å teste Vi fikk testet storesøster da hun var rundt 5 mnd gammel.
Nirgal Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2012 Du kan godt ta henne med til legen nå for å teste Vi fikk testet storesøster da hun var rundt 5 mnd gammel. Så bra, da skal jeg få ut fingern i mårra å få gjort det. Måtte du gå igjennom helsesøster eller bare ringte du til legen og fikk time?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Vi fikk henvisning til barnelege på vår yngste da han var ca6mnd, men det tok lang tid før vi fikk time der. Antagelig var det ikke alvorlig nok... Det som er dumt med å ta test så tidlig er at det ikke er alltid det slår ut selv om de er allergiske, men det er jo ingenting i veien for å gjøre et forsøk nå og evt et forsøk senere igjen hvis dere ikke finner ut av det.
marsve Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Ungen min har de nektet å teste før han er to. Fordi testene kan være misvisende. Han har utslett og smerter/diare etc og har hatt det siden han ble født, er nå 1,5. Og ingen vil teste han, så her eksperimenterer vi selv med varierende resultat.
mamma_til_gutt Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Bytt vekk fra neutral! Det er ikke mye allergivennlig :/
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Du kan godt ta henne med til legen nå for å teste Vi fikk testet storesøster da hun var rundt 5 mnd gammel. Så bra, da skal jeg få ut fingern i mårra å få gjort det. Måtte du gå igjennom helsesøster eller bare ringte du til legen og fikk time? Jeg pratet med helsesøster, og hun bestilte time hos barnelegen på helsestasjonen her. Kan godt hende at noen leger ikke vil teste som ei over her sier, men vår jente var kjempedårlig og det merket de på helsestasjonen også. Testene kan være misvisende, men om de er allergiske nå, kan de vokse det av seg senere. Storesøster her var allergisk mot det meste, melk, sukker, mel, egg, en del kjøtt og fisk, frukt osv. Hun reagerte også på morsmelka, selv om jeg kun levde på vann og brød omtrent. Hun har heldigvist vokst en del i fra seg, men er enda mye vi må være forsiktige med. Men om du er usikker er det bare å få en test. Om hun har allergi kan den bli værre om dere fortsetter å gi henne noe hun ikke tåler.
Von Hertelhofen Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Er det eksem hun har i ansiktet? Atopisk eksem er ALLTID tegn på allergi eller intoleranse mot noe hun spiser. Allergi mot vaskemidler og dyrehår o.l. gir helt andre utslag (høysnue, hoste, elveblest osv.). Den lille jenta mi har nettopp det samme problemet (oppstod da hun begynte med fast føde, 6 mnd gammel) Jeg fikk beskjed at det ikke er noen vits å teste allergier hos legen når hun er så liten. (9 mnd). Jeg har derimot gått til alternativ medisin og fått en indikasjon på hva det kan være hun ikke tåler. Fikk en lang liste... Jeg kan gi deg tips om hva du ikke skal gi jenta di. Sitrusfrukter, jordbær, tomat, mango bør du ikke gi (disse tingene skal man uansett ikke gi unger under 1 år). Jenta mi reagerer bl.a på egg, soya og mais. Det kan være noe helt annet di reagerer på, så du må bare prøve deg frem... Imens må du få time hos hudspesialist som kan gi deg råd ol salver og bahandling. Lykke til!
Nirgal Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2012 Tusen takk for alle svar, Jeg skal ta en tur til helsesøster i mårra og forhøre meg litt om div. Så skal jeg ringe til hudspesialisten etterpå å høre hva han sier, så får vi ta det derifra ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå