Gå til innhold

Noe her som har scooter/moped ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe dette, da det er elendig busskommunikasjon det siste stykket opp til her vi bor.

Bruker nok 5 minutter med scooter ned til bussterminalen, der det går masse busser til og fra jobb. Tar bussen videre til sentrum, det er det enkleste og tryggeste.

 

 

Scooteren skal derfor brukes det siste stykket, siden det er for langt å gå etter en lang arbeidsdag.

 

Noen som har noen merker å anbefale ?

Hva bør jeg tenke på ? Tenkter å kjøpe brukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for en Yamaha Aerox, Gilera Runner, Peugeot Speedfighter eller Aprilia. Da har du kjøpt deg en grei scooter. De koster mer enn kinascooterene, men du slipper masse trøbbel.

Skrevet

Ok, ja det var mye kinesisk så jeg.

Har nå kikket på en Peugeot V-Click. Den koster rett under 10 000 ny.

Vet du noe om denne ?

 

 

HI

Skrevet

V-Click er en kina-scooter, så den bør du holde deg unna.

Kjøp en totaktsscooter av et litt dyrere merke.

Skal du ha deg en scooter uten for mye problemer, må du opp i 20000 kroner som ny.

Prøv å les litt inne på mopedportalen.com. Der kan du få mye god hjelp.

Skrevet

Takk for info.

 

Men Pegeout er jo fransk, hvordan blir det da en kinascooter ?

Skrevet

Det er en scooter produsert i kina, men som Peugeot har satt sitt navn på av en eller annen grunn.

Den er en firetakter, og bare av den grunn ville jeg ha kikket etter noe annet.

Så er det viktig å tenke på størrelsen. Er du en liten dame bør du ha tyngdepunktet lavt. Da er en scooter med mindre hjul lettere å kjøre. Feks en Yamaha Jog

Er du høyere enn 165, kan du fint kjøpe feks en Gilera Runner.

Skrevet

Hjelpe og trøste. Mye å sette seg inn i ser jeg. Hvorfor ikke 4 takter (og hva er det)?

 

Jeg er 158 høy, og vil ikke ha noen stor scooter.

Skal sjekke ut den du nevner

Skrevet

Jeg skal ikke begi meg inn på å forklare forskjellen på en to og firetakt, men legger inn litt å lese på.

 

http://no.wikipedia..../Firetaktsmotor

 

http://no.wikipedia....ki/Totaktsmotor

 

Når du er i den størrelsen utgår Gilera Runner og Yamaha Aerox etter min mening. Jeg er 168 og min sønns Runner er i største laget for meg.

Suzuki Katana er også en suveren scooter som er meget behagelig å kjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...