granatepla Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Hadde du kjøpt julegaver på bruktbutikk hvis du hadde sett et "funn" som hadde passet perfekt til en eller annen? og hadde du blitt fornærmet dersom du fikk julegave som var kjøpt brukt? Jeg spør ikke fordi vi har så enormt dårlig økonomi, men det er kanskje lettere å finne unike ting som de ikke allerede har 10 av på en bruktbutikk.
Major HotLips Houlihan Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Da skal jeg være 100% sikker på at vedkommende ønsker seg akkurat en slik ting.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Hvis noen ønsker seg noe som ikke er å oppdrive andre steder enn på bruktbutikker så syns jeg det er greit. Men å kjøpe brukte julegaver for å spare penger(eller miljø?), nei. det syns jeg ikke noe om
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Om jeg visste at dette var noe vedkommende samlet på eller hadde lett etter lenge, så hadde jeg kjøpt det. Om det bare var en ting som jeg selv mente at passet, så hadde jeg nok ikke gjort det. Jeg ville ihvertfall ha forsikret meg først om at den som skulle motta gaven syntes det var ok med brukte varer, for ikke alle er så gira på det.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg har både fått og gitt brukte gaver, men det er viktig å vite at du treffer akkurat. Det kan jo tross alt ikke bytes. For noen år siden kjøpte jeg for eksempel en bokserie til min onkel. Betalte 50,- kr for den. Det var årets julegave der. Han hadde lett etter de bøkene i antikvariater og bruktbutikker i over 10 år og kunne vist solgt dem videre for 3-5000,- hvis han ville. Da er det morsomt å være giver . Jeg har også kjøpt glass og dekketøy noen ganger når jeg vet det er noe en eller annen samler på. I tillegg har jeg kjøpt en del fine krukker og bokser på loppemarked som jeg bruker til tørket sopp, julesnop ol som jeg gir bort. Til det bruket synes jeg det er greit at embalasjen er brukt.
jentemamma Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Ja! F.eks tallerkenhylle (som jeg malte selv), sølv, kobber etc. Men da har jeg vært temmelig sikker på at det var noe som mottakeren ønsket seg:)
3 er nok! Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg kjøpte en bokserie på Fretex en gang til min bror. Ikke noe tvil om at dette var kjøpt brukt da serien ble gitt ut på 40-tallet eller noe, men han ble superglad:) nå kjenner jeg han veldig godt da, og visste med 100% sikkerhet at han ville like den. Med andre ord; dersom du kjøper det fordi det er noe unikt du vet vil bli satt pris på er der helt ok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå