Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg visste ikke det skulle bli så vanskelig å flytte tvers over landet for å være med mannen jeg elsker. Vi har vært sammen i flere år nå, og gift noen av de årene. Jeg trodde virkelig det skulle bli enklere med årene dette her. Men svigerfamilien min..., ja det har blitt nesten et kulturkrasj mellom meg og de. I hvert fall personlighetskrasj. De skjønner ikke spøk(bortsett fra skli på bananskall humor). Så jeg har sluttet helt å spøke med de. Snakker bare om ting de forstår. De takler ikke at jeg og min mann er voksne og vil bestemme over eget liv. Mannen min fikk ryggrad først når han ble gift med meg. Før den tid diltet han etter omtrent alt foreldrene sa. Og de takler dårlig at han nå ikke dilter, men at jeg og han bestemmer over hva vi ønsker og vil med livet vårt. Vi hadde en episode der vi måtte sette foten ned angående en ganske graverende sak(kan ikke skrive detaljer). Og det ble FULL stopp i kontakten i over en måned. Og etter den tid har denne episoden aldri blitt nevnt. Bare glattet over. Dette må jeg bare fortsette å leve med. Føler meg som fanget i bur. Mannen min er etablert her med vennekrets, godt betalt jobb og hus som vi bor i. Kan ikke se for meg at han vil flytte noen gang. Jeg har null familie her. Må reise langt for å treffe de. Dette er bare ensomt og kjipt. Blir gal av å ikke bli respektert for at jeg er et voksent menneske som faktisk har tatt gode valg i livet. Jeg har aldri hatt trøbbel økonomisk eller med noe som helst annet. Er det noen andre som ar det slik? Hva har eventuelt dere gjort for å få det bedre?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Kuttet ut all unødig kontakt med svigerfamilien. Vi møtes bare i jul og til bursdager - fungerer strålende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå