Gå til innhold

Ang stripping. (Samme som 3 trim.)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag, ho undersøkte meg å sa at det var veldig bløtt og bra modning. Hun sa også det var litt igjen av livmorhalsen, at hun kjente hode, og at hun fikk inn en finger. Noen som har fådd noenlunde samme beskjed og har erfaring med det? :)

Er jo klar over at jeg enda kan måtte gå i drøye to uker til, men håper virkelig ikke det! :P Gleder oss såå til å hilse på lillegutt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på her. Var også hos jm i dag, og hun sa også til meg at det var mykt, men hun kom ikke til for å strippe...

 

Har termin i dag jeg, og er så spent. Overtidskontroll om en uke... :( Enn du da?

 

Ble du forresten strippet? Ubehagelig?

Skrevet (endret)

Slenger meg på her. Var også hos jm i dag, og hun sa også til meg at det var mykt, men hun kom ikke til for å strippe...

 

Har termin i dag jeg, og er så spent. Overtidskontroll om en uke... :( Enn du da?

 

Ble du forresten strippet? Ubehagelig?

 

Er 39+4 i dag, termin på tirsdag :) Nei jeg vet faktisk ikke om hun strippa meg, for jeg ville egentlig bare bli undersøkt for å se om det var noe modning. Har hatt litt tak i magen den siste uka, men det har aldri tatt seg opp. Så spurte bare om hun ville sjekke hvordan ting lå ann :) Var litt ubehagelig når hu kjente etter, men ikke spesielt vondt. Hun sa også at jo vondere det er jo mer umoden er man. Så det er vell et bra tegn antar jeg :)

 

Krysser fingrene for at vi begge slipper å gå så mye over tia, er kjedelig å vente :( Og forhåpentligvis kommer baby før overtidskontrollen :)

Endret av santhe
Skrevet

Jeg hadde termin for to uker siden og var hos jordmor på termindagen. Hun sjekket, og det var knapt 1,5 cm åpning og litt igjen av livmorhalsen.

Hun kom ikke skikkelig til så hun fikk ikke strippet. Fødselen startet av seg selv to dager senere, uten at jeg egentlig hadde spesielt mye kynnere eller andre modningstegn i mellomtiden. Så fortvil ikke, det kan skje hvert øyeblikk :)

Skrevet

Jeg hadde termin for to uker siden og var hos jordmor på termindagen. Hun sjekket, og det var knapt 1,5 cm åpning og litt igjen av livmorhalsen.

Hun kom ikke skikkelig til så hun fikk ikke strippet. Fødselen startet av seg selv to dager senere, uten at jeg egentlig hadde spesielt mye kynnere eller andre modningstegn i mellomtiden. Så fortvil ikke, det kan skje hvert øyeblikk :)

 

Ja håper jo at det skal skje noe hvert øyeblikk! :D Jeg får bare vente å se, det nytter jo ikke å sammenligne med andre egentlig, men det blir jo til at man gjør det uansett når man er så utålmodig! :) Jeg tenker veldig på det at min mor gikk over tiden i sine svangerskap, å håper ikke jeg går i samme fotspor akkurat der :P

Gjest pizzadilla
Skrevet

Hva betyr stripping?

Jeg ble litt skeptisk og så for meg strippere i 3.trimester...hahaha!!!

Skrevet

Vet ikke helt hvorfor det heter stripping, men tror jordmor prøver å tøye livmorhalsen litt, så kanskje det kan trigge til å få fødsel i gang :) Om man er litt moden da :)

Skrevet

Samme ståa her, myk livmorhals med plass til èn finger.. 40+3. Overtidskontroll 1 uke over termin. Ble ikke strippa, spent på om det skjer noe snart... :)

Skrevet

Hva betyr stripping?

Jeg ble litt skeptisk og så for meg strippere i 3.trimester...hahaha!!!

 

Når de stripper så bruker de en finger innenfor livmorhalsen til å løsne fostersekken fra livmoren. Hender de tøyer litt samtidig for å hjelpe mormunnen med å åpne seg.

Skrevet

Samme ståa her, myk livmorhals med plass til èn finger.. 40+3. Overtidskontroll 1 uke over termin. Ble ikke strippa, spent på om det skjer noe snart... :)

 

Spennende! :) Håper det skjer noe snart da, kan tenke meg at du er utålmodig! Jeg er allerede veldig utålmodig :P

Skrevet

Samme ståa her, myk livmorhals med plass til èn finger.. 40+3. Overtidskontroll 1 uke over termin. Ble ikke strippa, spent på om det skjer noe snart... :)

 

Spennende! :) Håper det skjer noe snart da, kan tenke meg at du er utålmodig! Jeg er allerede veldig utålmodig :P

 

Passe utålmodig nå, ja.. Oppmuntrende å lese om Zebrah, gir en håp om at det kan starte når som helst likevel... :)

Skrevet

Samme ståa her, myk livmorhals med plass til èn finger.. 40+3. Overtidskontroll 1 uke over termin. Ble ikke strippa, spent på om det skjer noe snart... :)

 

Spennende! :) Håper det skjer noe snart da, kan tenke meg at du er utålmodig! Jeg er allerede veldig utålmodig :P

 

Passe utålmodig nå, ja.. Oppmuntrende å lese om Zebrah, gir en håp om at det kan starte når som helst likevel... :)

 

Ja, jeg krysser fingrene for oss begge :)

Skrevet

Jeg ble strippet av lege på Ullevål ved overtidskontroll 7 dager over. Jeg ble nesten litt skuffet over at det ikke gjorde mer vondt, tenkte at det ikke funket da. Neste dag gikk jeg med litt merkbare kynnere hele dagen. Riene begynte (uten at jeg skjønte det først, var ikke så vondt) og 3 timer etter var gullet ute:) en fantastisk fødsel! Vår jente nr to:) Lykke til!

Skrevet

Samme ståa her, myk livmorhals med plass til èn finger.. 40+3. Overtidskontroll 1 uke over termin. Ble ikke strippa, spent på om det skjer noe snart... :)

 

Spennende! :) Håper det skjer noe snart da, kan tenke meg at du er utålmodig! Jeg er allerede veldig utålmodig :P

 

Passe utålmodig nå, ja.. Oppmuntrende å lese om Zebrah, gir en håp om at det kan starte når som helst likevel... :)

 

Ja, jeg krysser fingrene for oss begge :)

 

Takk det samme! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...