Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 skal snart lage farsdagskort sammen 2 klassen på skolen.noen som har noen forslag t hvordan vi kan lage dem? jeg er læling.
Gjest Filifjonka Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Finnes det virkelig fortsatt skoler som gjør dette? Hva gjør dere med de barna som ikke har kontakt med far? Eller kommer alle fra lykkelige kjernefamilier?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Finnes det virkelig fortsatt skoler som gjør dette? Hva gjør dere med de barna som ikke har kontakt med far? Eller kommer alle fra lykkelige kjernefamilier? Helt enig! Da synes jeg ihvertfall heller at dere bør si at det er farsdag, så da kan man lage kort til pappa, hvis man har det, eller til en bestefar, onkel, nabo osv. Finnes så utrolig mange forskjellige familier nå, så det blir nok litt sårt for de barna som ikke har noen far å lage kort til.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 skal snart lage farsdagskort sammen 2 klassen på skolen.noen som har noen forslag t hvordan vi kan lage dem? jeg er læling. Burde snart blitt avskaffet dette.. Er enevig runndans med sorg og delvis utestengelse, for de ungene som ikke har far/mor.
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg mener ikke at man på død og liv må lage farsdagskort i skolen, men om man i forbindelse med alle norske tradisjoner skal la være å gjøre noe i tilfelle noen føler seg utenfor, så blir det forsvinnende lite man kan gjøre etterhvert. Ikke farsdags- og morsdagskort, for ikke alle har en far eller mor, ikke noe som har med jul og påske å gjøre, for ikke alle feirer det, ikke noe med 17. mai, for noen har en annen nasjonalitet osv. Er det ikke bedre å sette ungene i klassen i gang med å lage farsdagskort, og så heller ta en liten prat med den ene eller de få i klassen som ikke har kontakt med far for å høre om de vil lage til en morfar, en stefar, en onkel eller heller lage et kort til mamma? Når det gjelder selve kortet, så synes jeg det er aller mest sjarmerende om ungene får litt frie tøyler og kan tegne, klippe og lime litt etter eget hode. De kan evt få et blankt, dobbelt kort i farget kartong, og så dekorere som de vil.
Cat_Woman Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg mener ikke at man på død og liv må lage farsdagskort i skolen, men om man i forbindelse med alle norske tradisjoner skal la være å gjøre noe i tilfelle noen føler seg utenfor, så blir det forsvinnende lite man kan gjøre etterhvert. Ikke farsdags- og morsdagskort, for ikke alle har en far eller mor, ikke noe som har med jul og påske å gjøre, for ikke alle feirer det, ikke noe med 17. mai, for noen har en annen nasjonalitet osv. Er det ikke bedre å sette ungene i klassen i gang med å lage farsdagskort, og så heller ta en liten prat med den ene eller de få i klassen som ikke har kontakt med far for å høre om de vil lage til en morfar, en stefar, en onkel eller heller lage et kort til mamma? Når det gjelder selve kortet, så synes jeg det er aller mest sjarmerende om ungene får litt frie tøyler og kan tegne, klippe og lime litt etter eget hode. De kan evt få et blankt, dobbelt kort i farget kartong, og så dekorere som de vil. Enig i dette. De som ikke har en far kan lage et kort til noen andre, det trenger ikke gjøres noen stor sak ut av det. De fleste har en bestefar/onkel/stefar de kan glede med et kort.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg mener ikke at man på død og liv må lage farsdagskort i skolen, men om man i forbindelse med alle norske tradisjoner skal la være å gjøre noe i tilfelle noen føler seg utenfor, så blir det forsvinnende lite man kan gjøre etterhvert. Ikke farsdags- og morsdagskort, for ikke alle har en far eller mor, ikke noe som har med jul og påske å gjøre, for ikke alle feirer det, ikke noe med 17. mai, for noen har en annen nasjonalitet osv. Er det ikke bedre å sette ungene i klassen i gang med å lage farsdagskort, og så heller ta en liten prat med den ene eller de få i klassen som ikke har kontakt med far for å høre om de vil lage til en morfar, en stefar, en onkel eller heller lage et kort til mamma? Når det gjelder selve kortet, så synes jeg det er aller mest sjarmerende om ungene får litt frie tøyler og kan tegne, klippe og lime litt etter eget hode. De kan evt få et blankt, dobbelt kort i farget kartong, og så dekorere som de vil. Slik jeg ser det, så erdetforskjel på mors-/farsdag og annet, for jul, 17 mai ol er høytider og merkedager.. Mors-/farsdag er ikke det samme i mine øyne.
Marjoriee Dawes Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 Syns mor og farsdager burde være noe man "feirer" osv hjemme. Jeg har selv vært jenta i klassen uten far, som sitter å ser andre lager kort til fedrene sine. Vondt. Men syns det er koselig med mor og farsdag fordet altså! Bare syns ikke det har noe i en klassetime å gjøre. Kommer ann på hvordan man organiserer å gjør det da såklart.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Min datter har ingen pappa som hun kjenner eller har samvær og jeg har fått spørsmål fra barnehagen om de skal droppe å lage farsdagskort pga. henne (og andre unger), men jeg sier at det syns jeg ikke og at hun kan lage morfarsdagskort for det feirer vi. Vi feirer morfarsdag og det er en ganske fin dag det også Snakk med ungene (eller med foreldrene) og så kan de som ikke har pappa, eller ikke vil lage til pappa, lage kort til en annen viktig mannsperson i livet sitt, eller til mamma.
Mami_ Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Min datter har ingen pappa som hun kjenner eller har samvær og jeg har fått spørsmål fra barnehagen om de skal droppe å lage farsdagskort pga. henne (og andre unger), men jeg sier at det syns jeg ikke og at hun kan lage morfarsdagskort for det feirer vi. Vi feirer morfarsdag og det er en ganske fin dag det også Snakk med ungene (eller med foreldrene) og så kan de som ikke har pappa, eller ikke vil lage til pappa, lage kort til en annen viktig mannsperson i livet sitt, eller til mamma. Signerer Lykke Fryd! Har selv vært den uten den biologiske pappaen i bildet, men har en stefar jeg har kalt pappa siden jeg var 1 år. Har alltid lagt kort til han, og hvis det ble tid til overs har jeg lagd kort til morfar. Er også lærer, og dersom man er kontaktlærer burde man kjenne klassen sin så godt at man vet om dette er en problemstilling eller ikke. Dersom noen ikke har en far eller annen farsfigur i livet sitt å gi kort til (og dette kan være vanskelig for barnet på noen måte), burde man vurdere å droppe hele kortlagingen. Endret 11. oktober 2012 av Camel toe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå