Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Blir irritert over å aldri få til denne kremen! Hvordan i all verden får folk den så knallgul, passe seig og god? Har tømt ut 6 ulike ladninger her, som ikke står til mannens forventninger. I deres familie er denne kaka et "must" å kunne, og min krem blir aldri i nærheten...Grrr. Og bare for å forsvare mannen; tilogmed jeg ser at mitt skrøpelige bidrag ikke ligner.. Hvem har noen bankers tips til meg på denne?
Mmbaby Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Er det suksess kake du mener?? Her er oppskriften jeg bruker og som alltid faller i smak her i gården 5 eggeplommer 1 dl fløte 125 g sukker 150 g smør 1 ts vaniljesukker Rør sammen eggeplommer, fløte og sukker. Kok opp på svak varme under omrøring og la koke i ett min. Hell over i en bolle og rør inn smør og vaniljesukker. Viktig å røre kraftig så en ikke får smørklumper i kremen. Settes kaldt til den er passe konsistens og smøres utover mandelbunnen Bunnen jeg bruker er 5 eggehviter 200g melis 200 g malte mandler 1 ts bakepulver Pisk eggehviter stive. Tilsett melis og rør til glatt røre. Vend forsiktig inn resten. Stekes i 24 form nederst i ovnen på 175 grader i 35 min
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Trikset er varme opp kremen veldig sakte til kokepunktet mens du rører hele tiden, så eggeplommene ikke blir "omelett". Så må du ta den av idet du ser den første bobla. Så avkjøler du kremen til nesten romtemperatur, før du pisker inn romtemperert smør i terninger. Da blir kremen luftigere og tykkere enn om du rører inn smøret med en gang, for da smelter det....
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 ...og bruk for all del skikkelig smør og ikke margarin
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Da prøver jeg oppskriften til Mmbaby, og følger tipsene til dere andre. Ekte meiersmør er kjøpt inn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå