Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg jobber som nattevakt og var hjemme i natt pga flere syke barn og mann, feber og oppkast på de, selv er jeg bare forkjølet og hadde vært på jobb om ikke de andre var syke. Jeg ringte inn og sa fra at jeg ikke kommer i natt heller. Sjefen spør om jeg ikke har andre voksenpersoner til å ta seg av barna, jeg svarer da at mannen min også er syk. Han presiserte at så lenge vi var 2 foreldre så måtte vi dele på det å være hjemme med syke barn, jada svarte jeg det er jeg fullstendig klar over, men nå må jeg være hjemme. Sjefen sier så at dette skal han notere seg i min personalmappe, akkurat hva jeg hadde sagt, bare så jeg var klar over det! Jeg ringte forbundet rett etterpå og de ga seg helt over, han har ikke lov å skrive sånne ting i personalmappa så de skulle ordne opp. Er så glad for at jeg snart bytter jobb, for denne sjefen vi har hatt det siste året har ødelagt mye på arbeidsplassen min. Alle forbunda har saker de kjører i systemet pga hans lederstil, men dessverre så ser det ikke ut til at det er så lett å bli kvitt han. Måtte bare skrive dette her, er ikke typen som prater rundt om sånne ting da det som regel bare slår tilbake på en selv, men måtte bare få det ut.
Gjest Gullguttene Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Heldigvis skal du snart bytte jobb, tenker jeg
TøffiTrynet☠ Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Så bra at du har fått deg en ny jobb! Helt forferdelig at dårlige sjefer skal få ødelegge arbeidsmiljøet. Bare fortsett å stå på krava, jente! SympKlem.
Somle Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg sitter bare her og gaper At det er mulig.... Bra du skal skifte jobb! Enkelte altså... Har selv hatt min share med drittsjefer, og det kan virkelig ødelegge hver eneste dag på jobb!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Huff, for en patetisk sjef!! Bra at du skal skifte jobb.
Blåttkryss Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Du har såklart rett på å være hjemme når den som skulle tatt seg av barna ellers ( les: mannen) er syk. Sjefen din kan utrolig lite om dette da..
Mia_73 Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Du har krav på 10 dager med syk barn, det samme har din mann. Dere kan bruke de hvordan dere vil faktisk. Om du bruker 10 og din mann ikke en eneste har arbeidsgiver ikke noe med.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Kan høres ut som en avdelingsleder her (psykopat spør du meg)... Skjermet avdeling for personer med alvorlig demens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå