Gå til innhold

Nå advarer de mot Dentinox igjen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt med måte sier bare jeg.

Her står det tydelig at barnet hadde fått smurt på dentinox tre ganger daglig i fire dager. Da er det klart at man kan få reaksjoner.

Her har vi brukt det litt på kvelden eller natta EN gang kanskje to ganger i mnd.

Så alt med måte.

Skrevet

Som artikkelen sier, er det amerikanske dentinox med opp til 20% mot vår 0.5% virkestoff vi skal være redd for. Det er ikke farlig å gi litt av og til, for å lindre plagene til en baby som tydelig plages.

Skrevet

En flaske Dentinox på 20 uker er ganske mye vil jeg påstå... Guttungen her er nå 2 år, og vi har fortsatt ei halv flaske igjen. Ved normal bruk tviler jeg på at det er noe problem.

Skrevet

Som artikkelen sier, er det amerikanske dentinox med opp til 20% mot vår 0.5% virkestoff vi skal være redd for. Det er ikke farlig å gi litt av og til, for å lindre plagene til en baby som tydelig plages.

Men dette var en norsk baby, med norsk dentinox.

Det er vel ikke snakk om at man absolutt ikke skal bruke det uansett, men være obs på eventuelle bivirkninger :)

Skrevet

De hadde ikke brukt mer enn anbefalt, så selv om det er mange som bruker mindre enn maksdose er det kanskje greit å være klar over at dette middelet kan det gi farlige bivirkninger...

Jeg har aldri brukt det på noen av mine fire barn, vi har klart oss med kalde ting å bite på, og overlevd noen urolige netter. Men det er jo forskjell på hvor mye barna er plaget så folk må jo velge det de mener er best for sitt barn, likevel er det greit å være klar over evt risikoer synes jeg.

Her blir vi faktisk frarådet å bruke det på helsestasjonen.

Skrevet

Ingen reaksjon her. Vet ikke hvordan vi skulle ha overlevd uten den amrikanske dentinoxen (oragel) når guttene her får 4-7 tenner om gangen og står i bro og hyler i 3 timer i strekk midt på natten. Jeg trodde seriøst at naboene kom til å ringe politiet fordi guttene hylte så høyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...