mamma_til_gutt Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Vi har en sak vi ønsker å få belyst i media, men regner med det kommer inn en del tips til f.eks. tv2. Hvordan skal man gå frem for å vekke interesse? Få de til å lese/lytte og høre saken? Noen med tips?
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Send en mail til avisredaksjoner eller ring tipstelefoner og fortell om saken og om den er interessant nok, så tar de nok tak i det. Det har nok ikke så mye med hvordan du legger det fram som hvorvidt saken er god i seg selv. For at de store avisene eller tv-selskapene skal gjøre noe med det, og det ikke er en nyhetssak så må det være ganske sensasjonelt, graverende, ha allmenn (landsdekkende) interesse eler være unikt på et eller annet nivå (type hjertevarmende, sprøtt, guinnessrekord el). Lokalaviser er gjerne enklere å fenge, og mange saker sprer seg fra lokalaviser og oppover i hierarkiet. Det er bare å prøve! Lykke til!
mamma_til_gutt Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2012 Takk for svar! Saken er graverende, slik vi ser det, men vi har også støtte av lokal lensmann. Men vi er jo ikke særlig objektive da! Så du tror de tar seg tid til å lytte eller lese alle saker? Det hadde jo vært fint! Saken er slik at den ved første øyekast fremstår som ordinær/en av mange, men om man bruker 5-10 minutter på den vil man se at det er rimelig fælt.. Derfor jeg er opptatt av å legge det frem på rett sted/måte, så den ikke havner i nei-bunken på førsteinntrykk. Jeg har null erfaring med dette, så blir usikker.
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Takk for svar! Saken er graverende, slik vi ser det, men vi har også støtte av lokal lensmann. Men vi er jo ikke særlig objektive da! Så du tror de tar seg tid til å lytte eller lese alle saker? Det hadde jo vært fint! Saken er slik at den ved første øyekast fremstår som ordinær/en av mange, men om man bruker 5-10 minutter på den vil man se at det er rimelig fælt.. Derfor jeg er opptatt av å legge det frem på rett sted/måte, så den ikke havner i nei-bunken på førsteinntrykk. Jeg har null erfaring med dette, så blir usikker. Da ville jeg ha ringt og snakket med noen, tror jeg, for da er det lettere å argumentere for det spesielle i saken.
NormaJean Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Leser du endel aviser? Nå vet eg ikke hvilken type sak dette er, men i det fleste aviser så er det enkelte journalister som skriver innenfor en spesiell sjanger/type saker. Feks helsejournalistikk, økonomi osv. Så hvis du vet om navnet til en du syns er flink så sender du en Mail til denne journalisten og forteller om saken din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå