Gå til innhold

"Ansette" flere moderatorer, kanskje?


Gjest Yzma

Anbefalte innlegg

Kan dere vurdere å "ansette" et par-tre brukere som moderatorer?

Unnskyld, men jeg synes de som er nå, er veldig trege med å få med seg ting som klages på. Hadde kanskje vært en idè å ha flere moderatorer som er på oftere enn to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Nå har vi moderatorer som er inne hver time nesten hele døgnet.

Så jeg tror egentlig ikke det skal skorte på folk.

 

Men om vi skulle hatt brukere som moderatorer. Hvordan tror dere det kunne fungert?

Hadde det vært greit om moderatorene da så hvem som skrev hva?

Veldig fint med innspill her, for tanken er oppe om dette temaet ukentlig.

 

Kjør debatt! :)

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, unnskyld, men om det er moderatorer på her hver time, så synes ikke jeg de gjør en veldig god jobb.

I går kveld var det en eller annen luring som spammet ned hele anonymforumet med tulletråder, og vi var flere som irriterte oss over dette.

 

Det er vel det en moderator skal? Kunne se hvem som skriver hva, i dette tilfelle, se hvem som laget tråder om stort sett det samme hele veien, og enten gi en advarsel eller banne brukeren fra forumet/forumene en gitt periode på f.eks 24 timer.

 

Spesielt de som indirekte henger ut enkeltbrukere. Det har vært flere tråder om dette i det siste, og da spesielt en bruker ser ut til å ha fått gjennomgå.

Dette er et kjempeforum å være på, men det er utrolig kjedelig når folk får herje som de selv vil og slipper unna med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig her. Det som foregikk igår var direkte spamming, og tråder fikk stå leeeeenge etter de var rapportert. I tillegg kom det opp stadig nye om samme tema straks andre var slettet.

 

I tillegg er det veldig ofte at navngitte nick/enkeltbrukere blir hetset i egne tråder, uten at det gjøres særlig med eller det tar fryktelig lang tid å få dem vekk. Nå er det enda en tråd om en spesifikk bruker.

 

Man kan synes hva man vil om enkeltbrukere, men da får man komme emd saklige motargumenter mot dem, eller ta opp de problemene man har med dem på privaten, ikke lage tråder der eneste poeng er å latterliggjøre dem. Jeg forstår ikke at det er så stor toleranse for akkurat det her inne.

 

Brukere som gjentatte ganger spammer eller lager hetsetråder bør få sterkere advarsler og til sist utestenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Nå har vi moderatorer som er inne hver time nesten hele døgnet.

Så jeg tror egentlig ikke det skal skorte på folk.

 

Men om vi skulle hatt brukere som moderatorer. Hvordan tror dere det kunne fungert?

Hadde det vært greit om moderatorene da så hvem som skrev hva?

 

Veldig fint med innspill her, for tanken er oppe om dette temaet ukentlig.

 

Kjør debatt! smile.png

Elin

 

Helt greit å ha brukere som moderatorer, men da med noen forbehold.

 

1 - Brukeren bør ha et merke ved nicket som viser at hun også er moderator.

 

2 - Bruker-moderatorne bør ikke automatisk kunne se hvem som skjuler seg bak Anonym.

De fleste anonyme er dette på en skikkelig måte, de bør da få beholde denne anonymiteten ovenfor ALLE brukerne. Er det en anonym som går over grensen og trenger skriftlig advarsel eller utestengelse kan heller brukeren som moderere sende disse innleggene videre til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ingenting om at noen brukere her inne skal gis myndighet til å moderere andre brukere!

 

Er det noen forskjell på om en bruker gjør det eller om en "ukjent" gjør det? Uansett hvem det er, så vil vedkommende kunne se hvem som lager kvalm....

 

Vet de har "oppgradert" noen brukere på Canis til å kunne moderere litt. Men der kan en heller ikke svare anonymt, så folk holder seg for det meste på matta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Synes ingenting om at noen brukere her inne skal gis myndighet til å moderere andre brukere!

 

Er det noen forskjell på om en bruker gjør det eller om en "ukjent" gjør det? Uansett hvem det er, så vil vedkommende kunne se hvem som lager kvalm....

 

Vet de har "oppgradert" noen brukere på Canis til å kunne moderere litt. Men der kan en heller ikke svare anonymt, så folk holder seg for det meste på matta der.

 

Ettersom at noen (en eller flere? jeg vet ikke) har et torn i siden til enkelte brukere så tror jeg det vil være forskjell på det å ha brukermod. og det å hente inn noen utenfra.

Jeg tror at man, etter å ha vært her en stund, blir litt farget og da kan kanskje terskeleren for å moderere enkelte brukere litt lavere enn for andre.

 

Jeg kan godt være så ærlig å si at det er ikke alle her inne jeg liker eller kommer overens med, og kombinert med min menneskelighet så irriterer jeg mer mer over disse enn jeg gjør over andre. Jeg slenger ikke med leppa til dem, men ofte ser jeg at svarene mine blir farget av dette.

 

Vi som har vært her en stund har en forhistorie med hverandre. Vi husker hva den andre skrev i går, krangelen i forrige uke, hun vi liker best osv. Så det å ha en brukermod. tror jeg kanskje ikke er den beste idèen.

 

Men mulig at jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere av oss her som klarer å skille sak fra person.

En evt moderator må uansett være aktiv, i den forstand at han/hun er her inne daglig. Og de vil også få folk de synes mer eller mindre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykke Fryd ♥

De fleste klarer nok, også jeg, å skille mellom person og sak, men farget blir man likevel, vil jeg påstå, uansett.

Men nå er det, puh, ikke jeg som bestemmer og jeg "holder min sti ren" så personlig er det ikke noe problem, men jeg tror likevel det er ulurt med brukermod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

men bare OM dere trenger en bruker moderator er jeg kvalifisert ;) jeg er her hele tiden og outer ikke folk selvom jeg har kunnet det i ukevis. (ikke nå lenger for ordens skyld)

 

Moderatorene som er her nå gjør jo en veldig dårlig jobb vil jeg si, så håper de får lønn etter evne og ikke etter time om de er her flere ganger i timen...

Endret av Juliea - kukløsklan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dårlig ordning å ha brukermoderatorer uten å opplyse hvem de er. For eksempel. Jeg blir uplanlagt gravid og vurderer abort men ingen vet om dette enda. Jeg har problemer med mannen ingen vet om. Eller ei venninne har spørsmål hun har bedt meg om å poste her og få svar på (pinlige spørsmål osv). Så viser det seg at brukermoderatoren er min nabo/kollega/venninne, som gjenkjenner meg og problemstillinger ut fra nick og diverse, selv om jeg skriver anonymt, og forteller det videre til venninnegjengen (selv om hun ikke "outer" meg her). Hvor heldig er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dårlig ordning å ha brukermoderatorer uten å opplyse hvem de er. For eksempel. Jeg blir uplanlagt gravid og vurderer abort men ingen vet om dette enda. Jeg har problemer med mannen ingen vet om. Eller ei venninne har spørsmål hun har bedt meg om å poste her og få svar på (pinlige spørsmål osv). Så viser det seg at brukermoderatoren er min nabo/kollega/venninne, som gjenkjenner meg og problemstillinger ut fra nick og diverse, selv om jeg skriver anonymt, og forteller det videre til venninnegjengen (selv om hun ikke "outer" meg her). Hvor heldig er det?

 

Det kan da vitterlig også skje selv om moderatoren ikke er bruker her inne.

 

 

Savner svar fra Elin! Hvor eeeeer duuu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juliea - kukløsklan

Synes det er dårlig ordning å ha brukermoderatorer uten å opplyse hvem de er. For eksempel. Jeg blir uplanlagt gravid og vurderer abort men ingen vet om dette enda. Jeg har problemer med mannen ingen vet om. Eller ei venninne har spørsmål hun har bedt meg om å poste her og få svar på (pinlige spørsmål osv). Så viser det seg at brukermoderatoren er min nabo/kollega/venninne, som gjenkjenner meg og problemstillinger ut fra nick og diverse, selv om jeg skriver anonymt, og forteller det videre til venninnegjengen (selv om hun ikke "outer" meg her). Hvor heldig er det?

 

Derfor burde moderatorene velge de som er snille som med moderatorer. De ser jo nickene nå, så de vet vel hvem som har svin på skogen og skriver mye piss bak anonymknappen og hvem som faktisk er allright.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har forstått alt korrekt så er det ett eksternt firma som har it support og i den forbindelsen også har moderatorer. Det er tidligere opplyst om at de skal innom forumet minst en gang pr time hele døgnet.

At de kan bli bedre til å følge opp tråder som blir rapportert er jeg enig i.

 

Forumet har også tidligere prøvd med brukere som moderatorer noe som nesten førte til borgerkrig.

 

Den ordningen som er nå er den best fungerende jeg har vært med på her inne. Men moderatorene bør kanskje strammes opp litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes at det er en dårlig ide. å holde en skille mellom brukere og moderatorer tror jeg kan være lurt. Jeg, som mange andre, har tidligere skrevet personlige innlegg bak anonymknappen og at en bruker jeg "kjenner" her inne plutselig skal kunne lese det jeg har skrevet.. Vel, det blir som et stort overtramp. Det er det sikkert veldig mange andre som er enige i. Jeg tror ikke Juliea eller noen andre her ville outa meg, og jeg er ikke så redd for det heller, men jeg syntes rett og slett at innlegg jeg har skrevet burde få være anonyme ovenfor alle slik jeg trodde da jeg skrev dem.

 

Det er en ekstremt dårlig ide å ha brukere som moderatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...