Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Søkte om tilbygg av eksisterende bolig for snart over et år siden .. Hele nabolaget er gamlinger som er livredde for forandringer så fikk en del naboklager på søknaden . Nærmeste nabo har en ganske høy stilling i byggesaksenheten i komunen ..og denne saken har det bare vært tull med fra første stund .. vi fikk 70 % avslag på saksomkostningene pga sen behandling .. vi ligger innenfor alle regler og paragrafer når det gjelder tilbygg osv .. fikk for noen mnd siden godkjenning av komunen ,men nabo klaga til og saken gikk til teknisk hovedutvalg som godtok klagen og vi fikk avslag på vår søknad pga at boligen ikke passer inn i strøket.. dette er bare tull... saken gikk så videre til fylkesmannen og der var den til behandling i maange mnd før vi i dag fikk et brev av vår advokat om at fylkesmannen mener at kommunen har gjort en altfor dårlig jobb og søknaden var ugyldig og dermed sendt tilbake til kommunen Men fylkesmannen stod på vår side og mente at det i gata vår var veldigh ulik bebyggelse så det ikke er riktig å gi oss avslag av den grunn.. Men spm er : HVA nå? enda en runde i kommunen ? Advokaten skal sende et brev om fritak for saks-søknadsomkosninger siden denne saken har tatt såå lang tid og komunene og teknisk hovedutvalg ikke har gjort arbeidet sikkelig ,,, føler på meg at noen har en finger i saken her siden det bare harvært tull og tøys siden dag 1 ... Kan jeg kreve en annen erstatning ? Saksøke dem for dårlig arbeid og som har ført til mye frustrasjon i over et år ?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Søkte om tilbygg av eksisterende bolig for snart over et år siden .. Hele nabolaget er gamlinger som er livredde for forandringer så fikk en del naboklager på søknaden . Nærmeste nabo har en ganske høy stilling i byggesaksenheten i komunen ..og denne saken har det bare vært tull med fra første stund .. vi fikk 70 % avslag på saksomkostningene pga sen behandling .. vi ligger innenfor alle regler og paragrafer når det gjelder tilbygg osv .. fikk for noen mnd siden godkjenning av komunen ,men nabo klaga til og saken gikk til teknisk hovedutvalg som godtok klagen og vi fikk avslag på vår søknad pga at boligen ikke passer inn i strøket.. dette er bare tull... saken gikk så videre til fylkesmannen og der var den til behandling i maange mnd før vi i dag fikk et brev av vår advokat om at fylkesmannen mener at kommunen har gjort en altfor dårlig jobb og søknaden var ugyldig og dermed sendt tilbake til kommunen Men fylkesmannen stod på vår side og mente at det i gata vår var veldigh ulik bebyggelse så det ikke er riktig å gi oss avslag av den grunn.. Men spm er : HVA nå? enda en runde i kommunen ? Advokaten skal sende et brev om fritak for saks-søknadsomkosninger siden denne saken har tatt såå lang tid og komunene og teknisk hovedutvalg ikke har gjort arbeidet sikkelig ,,, føler på meg at noen har en finger i saken her siden det bare harvært tull og tøys siden dag 1 ... Kan jeg kreve en annen erstatning ? Saksøke dem for dårlig arbeid og som har ført til mye frustrasjon i over et år ? Jeg hadde gått til nærmeste storavis/lokalavis, tv2 hjelper deg, hva som helst. Hadde ikke latt kommunen slippe unna med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå