Gå til innhold

Kveldskosemat

Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den typen som liker varm-mat til kvelds, og tenkte derfor å starte en tråd ang. det, slik at om det er flere med samme lysten der ute så kan vi kanskje inspirere hverandre til nye lette og smakfulle retter.

Jeg har et par ingredienser som jeg alltid har i matskapet og kjøleskapet slik i alle tilfeller, og det er hermetiske knuste tomater, bønner, mais, tacokrydder, lapskausblanding, grillpølser og krydder av ymse slag, og av det kan man lage ganske mye godt.

I kveld ble det en tacogryte, og her er oppskriften, passet til to personer..

Ta en boks knuste tomater og ha i en gryte, ha så i en pose med tacokrydder og litt vann, rør godt før du har i skyllte bønner fra en boks bønner av ønsket type og en liten boks mais, la dette koke noen minutter mens du skjærer to grillpølser i små biter, has så i gryta. Dette kokes til bønnene er møre.

Serveres med nacho chips og et dryss revet ost om ønsket.

Smakfull, enkel og god! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er veldig glad i små egg-muffins. Kjøpte en ganske stor muffinsform, hvor jeg legger feks. spekeskinke, kremet sopp, kremet spinat eller lignende i bunnen, så egg jeg har vispet sammen med krydder og fløte/rømme, toppet med ost.

De hever seg og ser flotte ut.

Kopierer hva jeg skrev tidligere i dag også:

Om man kjøper de litt store og lange paprikaene er disse veldig gode å fylle og steke i ovnen :)

Jeg er glad i å mikse fetaost, Kalamata oliven, olivenolje, hakket tomat (Som jeg har fjernet "innholdet" i) basilikum, hakket hvitløk og pepper og fylle dette i de lange paprikaene og steke til ønsket mørhet.

Kjempegodt alene, som tilbehør eller til godt brød

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...