ellen-propellen Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Eldste syns det er morro å hjelpe til med yngste
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 At eldstemann klarer så mye selv, og at h*n også kan hjelpe til litt viss det skulle være noe( hente ting osv)
Tommelopp! Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 de har forskjellige behov, så det blir bedre tid til å følge opp ungene på hver sin måte!
ariel78 Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Hos oss syns 5 åringen det er kjempe stas med lillesøster. Hjelper til, leker med henne når jeg lager middag eller ordner småting.
BellaSuz Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Her blir det også 5 år mellom barna, og slik som storebror gleder seg og forbereder seg til babyen kommer, tror jeg blir kjempebra! Han elsker å hjelpe meg med hva det enn måtte være, og er veldig flink med babyer/små barn. Litt greit at største barnet har fått noen år på baken og er litt mer voksen enn om han hadde vært 1-2 år. Det hadde nok vært mer slitsomt tenker jeg:-)
Martin+Mamma Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 koselig å lese vi venter på ei lillesøster til 5 åringen vår, så jeg har også lurt på dette.
Netti*** Skrevet 10. oktober 2012 #8 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har søsken som er veldig tett. 3 unger på 3 år. Vi har daglig kontakt selv om alle 3 er over 30. Mannen min har 5 år til sin nærmeste søsken. Han har aldri lekt noe særlig og hadde ingen kontakt med han på skolen ol.. Så han har maset veldig på at vi må ha tette barn. Men ser jo nå hvor stor glede de 3 elste har av attpåklatten vår. Men er redd det blir mindre og mindre tid til han og at han blir enebarn etterhvert. Så nesten så jeg stresser med at vi må ha en til slik at han får en nær seg.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 En omsorg og søskenkjærlighet som er helt enorm. Deltakelse i alt fra mating, stelling og bading. Masse hjelp i eldste, til leking, "passing" og mye annet. Tror det er forskjell på kjønnet til eldste også, og interessene. Her er det hvertfall stor hjelp i eldste, og de har en genuin kjærlighet for hverandre som nesten er litt overveldende innimellom. Kjempeflink å leke sammen, siden eldste er stor nok til å forstå at yngste er liten og trenger å leke på egne premisser. Flink til å passe på småting og holde de unna minsten. I tillegg er eldste så stor og selvstendig at de har sitt "eget" liv utenom, noe som er en fordel siden de kan slippe ut litt på egenhånd og ha litt fri innimellom. Godt for de :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå