Gå til innhold

Hva tenker dere om personer i disse yrkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hva slags personlighet forventer dere å møte om dere vet dere skal møte en:

- Lektor

- Lege

- Kemner

- Revisor

- Regnskapsfører

- Servitør

- Kokk

- Eiendomsmegler

- Advokat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mennesker er forskjellige. Også innenfor disse yrkene

Skrevet

At de er helt vanlige mennesker som valgte den retningen da de skulle begynne på en utdannelse. Har de fleste yrkene på listen representert i vennegjengen og tenker aldri over det når vi samles.

Skrevet

Tilfeldig valgte yrker altså, bare legg til flere!

Bare spennende å høre hva folk tenker, for jeg merker folk blir veldig "overrasket" når de hører hva jeg jobber med, og da tenker jeg: hva slags personlighet forbinder man da egentlig med yrket/tittelen?

HI

Skrevet

Spennende! En av dem er meg ;-)

Du må være servitør med vinkunnskapen din? :)

Skrevet

Spennende! En av dem er meg ;-)

Du må være servitør med vinkunnskapen din? :)

Hehe, å nei du! Hobbykokk kanskje... Lektor!

Skrevet

For en del år tilbake ville jeg nok ha svart på en helt annen måte, men i dag forventer jeg egentlig det samme fra alle: at de har en profesjonell innstilling til jobben sin - uansett hvilken personlighet de måtte ha.

Men veldig generelt vil jeg tro at kemner, revisor og regnskapsfører må ha øye for detaljer og nøyaktighet og ha stor tålmodighet.

Jeg skulle ønske leger måtte ha stor evne til empati, men har vel oppdaget at så ikke nødvendigvis er tilfelle, selv om de fleste velger yrket av de riktige årsakene.

Lege og lærer burde ha noenlunde samme vinkling ift å lære fra seg sin kunnskap, ikke bare messe ut et budskap, men være sikker på at mottaker faktisk har forstått det som er blitt sagt. Leger må også ha evne til å takle mye informasjon på en gang, sile ut det vesentlige, samt takle stress.

Skrevet

Altså hva slags personlighet forventer dere å møte om dere vet dere skal møte en:

- Lektor - Gammel og godmodig :P

- Lege - Type jeg vet best. Du får ikke ha andre meninger om din kropp hvis det ikke samsvarer med mine.

- Kemner - Slu

- Revisor - Kjedelig

- Regnskapsfører - Organisert og kjedelig

- Servitør - Stresset og misfornøyd.

- Kokk - Ovenpå

- Eiendomsmegler - Utspekulert

- Advokat - Skruppelløs

Dette er bare ord som popper opp i det jeg leste yrkene. Jeg vet jo bedre enn at det faktisk er slik ;)

Skrevet

har jobbet med 3 av de tingene og jobber med 1...så det er veldig forskjellige folk i alle yrkene jeg har hatt der :)

Skrevet

- Lektor: muligens noe idealistisk, politisk engasjert

- Lege: hardtarbeidende, målbevisst, men noe sneversynt

- Kemner: kan umulig ha en jobb h*n trives med...

- Revisor: kanskje litt korte sosiale antenner? Korrekt type

- Regnskapsfører: en i mengden

- Servitør: svenske

- Kokk: tålmodig, tolerant, kjærlighet for jobben, utbrent

- Eiendomsmegler: karrierejeger

- Advokat: boksmart, utholdende..

Som alltid fordomsfull, men dette er hva som falt meg inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...