Gå til innhold

Budsjetthjelp? Hvor mye setter dere på hver post??

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Skjønner jo at vi ikke har samme utg. Men greit å få en pekepinn, særlig på hvrdan dere deler inn husholdning/klær/frisør/fornøyelser og hva som inngr i lommepenger. Hvor mange kontoer har dere, og hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss går min og hans lønn i på samme konto.

Alt av utgifter trekkes og av den kontoen.

Det som er igjen på den kontoen bruker vi som vi vil, aldri noen spm om hvem som har brukt hva :)

Har og 2 felles sparekontoer, en til barnet og en til oss.

Sparer fast 2000 kr pr mnd til barnet + en del mer inn på vår felles sparekonto.

Skrevet

Hvis du mente hvor mye penger vi bruker pr "post" så vet jeg ikke, vi bruker det vi vil når vi vil :)

Skrevet

Gå inn på sifo sin budsjettkalkulator. Der kan du taste inn hvor mange dere er og alder så vil du få opp et standardbudsjett for dere.

Vi har lønnskonto og regningskonto. Setter av ca 30.000,- til regninger og øån hver måned.

Skrevet

Vi har hver vår lønningskonto, fra den har vi fast trekk til en felles regningskonto og en felles matkonto.

Matkontoen har vi kort på så vi bruker bare det kortet i matbutikken, her går det inn 12.000,- i måneden.

Regningskontoen går det inn 34.000,- på og det dekker alle regninger vi har, lån, barnehage, strøm, forsikring, avisen, tele og nett, parabol, kommunale avgifter, barnas fritidsaktiviteter osv. Har et lite overskudd der hver måned som dekker bilverksted o.l. når slike ting dukker opp.

Tilbake på lønningskontoene våre står de pengene vi bruker til bensin på hver vår bil, klær, frisør, tannlege, bursdagsgaver, lommepenger osv. Jeg har ca 5-6.000 kroner til slike ting mens mannen har litt mer, derfor er det han som betaler alle fellesaktiviteter som evt turer i svømmehall, spise ute o.l.

Vi er to voksne og fire barn.

Her kan du legge inn litt opplysninger om familien din så får du opp et standardbudsjett. Det stemmer dårlig hos oss, vi bruker mer på noen ting og mye mindre på andre, men det er jo en veiledning...

http://script.sifo.n...rd/standard.cgi

Skrevet

Vi har hver vår lønningskonto, fra den har vi fast trekk til en felles regningskonto og en felles matkonto.

Matkontoen har vi kort på så vi bruker bare det kortet i matbutikken, her går det inn 12.000,- i måneden.

Regningskontoen går det inn 34.000,- på og det dekker alle regninger vi har, lån, barnehage, strøm, forsikring, avisen, tele og nett, parabol, kommunale avgifter, barnas fritidsaktiviteter osv. Har et lite overskudd der hver måned som dekker bilverksted o.l. når slike ting dukker opp.

Tilbake på lønningskontoene våre står de pengene vi bruker til bensin på hver vår bil, klær, frisør, tannlege, bursdagsgaver, lommepenger osv. Jeg har ca 5-6.000 kroner til slike ting mens mannen har litt mer, derfor er det han som betaler alle fellesaktiviteter som evt turer i svømmehall, spise ute o.l.

Vi er to voksne og fire barn.

Her kan du legge inn litt opplysninger om familien din så får du opp et standardbudsjett. Det stemmer dårlig hos oss, vi bruker mer på noen ting og mye mindre på andre, men det er jo en veiledning...

http://script.sifo.n...rd/standard.cgi

Skrevet

Jeg er alene med barn, så her styrer jeg alt selv.

Har en budsjettkonto, en lønnskonto og en høyrente konto, i tillegg trekkes det en viss sum til bufferkonto.

Jeg har hus og bil.

Det jeg har gjort, det er å kalkulere hvor mye penger det går til kommunale avgifter, bhg, sfo, lån, tv, telefon, internett, strøm, veiavgift per år.

Så har jeg delt dette på 12 og plusset på 500 kr mnd, for å være på den sikre siden ift strømregningen.

Altså jeg setter inn en viss sum hver mnd på budsjettkontoen+ ett fast beløp til bufferkontoen.

Det som da er igjen, skal gå til mat, bensin, lommepenger osv. Og er det noe igjen når mnd er ferdig , så settes det inn på høyrentekontoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...