Gå til innhold

ÅÅÅÅ!! *syyyyyyt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger bare å få ut frustrasjon.. å det er sjeldent!

Men jeg har hatt så angst om dagen. Helt uten videre!

Har over maaaaaaange år, for maaaaaange år siden strevd med mitt, med diagnoser, angst, tøffe avgjørelser og episoder, men alltid gått i terapi og ble "friskmeldt".

Nå etter alle disse år har jeg fått litt tilbakefall med angsten. Tror det er en reaksjon etter å ha vært febersyk og hatt sterk bihulebetennelse nå i 3 uker. Jeg har angst for det utroligste! Brann, død, sykdom, støv, kranglete folk, u name it.

Jeg er behersket og man ser det ikke på meg, men jeg er helt åpen om det og legger ikke skjul på noe for noen. Har mange gode støttefolk rundt meg, og en god fastlege som jeg snakker åpent med. Men nå som jeg virkelig trenger profesjonell hjelp ganske fort, så tar det jo så lang tiiiiiiiiiid.

Har bedt om legetime, og de ga meg så raskt som mulig. Og er ikke noe problem for meg å forstå det. Har time om 2 uker, men det føles så lenge til da jeg er så stressa og lei.

Pratet med kontaktene jeg har på DPS (har medisinsk oppfølging pga ritalin, og har vært i systemet dems i mange år), og de måtte alikevel ha ny henvisning fra fastlege ettersom det ikke gjaldt selve medisineringen. Gjør ikke noe det, og vet det bare er slik systemet er. Men fortsatt leit.

Ville bare ha det ut, og kanskje suttre meg til litt sympati eller andres råd og erfaringer.

Og hadde jo vært koselig om noen hadde ett tips om hvordan jeg kan få dagene til å gå litt fortere og hva som kan få meg på andre tanker sålenge.

Men sånn ellers er alt veldig fint og herlig heldigvis.

Det var alt. Ha en fortsatt fin kveld!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg!!

Jeg har ikke hatt det selv, men har noen i omgangskretsen som har slitt mye! Og ventetiden er grusom! At noe så kritisk kan blir så oversett av norske myndigheter er skammelig :(

Håper virkelig du får fort inn og hjelp på nytt!

Lykke til:)

Skrevet

Føler med deg!!

Jeg har ikke hatt det selv, men har noen i omgangskretsen som har slitt mye! Og ventetiden er grusom! At noe så kritisk kan blir så oversett av norske myndigheter er skammelig :(

Tusen takk! Og ja, er fælt at ventetiden er så lang. Nå er jo ikke ventetiden i mitt tilfelle så lang nå såklart, men har jo hatt det verre før og måtte ha ventetid på over 19 mnd når jeg egentlig burde fått time på dagen. Nå er dette 10 år siden minst, men ser jo i andres tilfeller at det ikke har blitt noe bedre.

Jeg er helt ærlig stolt og glad for at jeg kan se faresignalene fort, og skaffe hjelp så fort det er noe. Selvom jeg har måtte lære på den harde måten. Men får så utrolig vondt og blir så sint da jeg ser alvorlig syke mennesker som blir satt på ventelister, nedprioritert og i tilegg kanskje ikke er i stand til å søke hjelp selv.

Skrevet

Føler med deg!!

Tusen takk! Og ja, er fælt at ventetiden er så lang. Nå er jo ikke ventetiden i mitt tilfelle så lang nå såklart, men har jo hatt det verre før og måtte ha ventetid på over 19 mnd når jeg egentlig burde fått time på dagen. Nå er dette 10 år siden minst, men ser jo i andres tilfeller at det ikke har blitt noe bedre.

Jeg er helt ærlig stolt og glad for at jeg kan se faresignalene fort, og skaffe hjelp så fort det er noe. Selvom jeg har måtte lære på den harde måten. Men får så utrolig vondt og blir så sint da jeg ser alvorlig syke mennesker som blir satt på ventelister, nedprioritert og i tilegg kanskje ikke er i stand til å søke hjelp selv.

Fordelen din er jo akkurat det at du vet faresignalene og kan ta det fort. Da er det større sjanse for å blir raskere bedre.

Her i kommunen er det langt over 6 mnd ventetid, og det er en kritisk tid for en stakkars som sliter. Dessverre er det mange selvmord, og jeg tror det også har en sammenheng med manglende prioritering på psykisk syke.

Så utrolig bra du er åpen om det, det hjelper deg nok masse kan jeg tenke meg! Selv om det er tungt, så hjelper det jo en hel masse at folk i rundt vet hva som er galt og hvordan du føler deg.

Regner med du får fort inn igjen siden du allerede er "i systemet". Det ordner seg hvertfall, selv om du må vente litt:)

Skrevet

Vil bare si at du er heldig som er åpen om plagene dine og at du har et godt støtteapparat rundt deg! Kjenner flere som skjuler sykdommene sine og støter folk bort og da blir det jo enda verre.

Du får prøve å ta godt vare på deg selv disse ukene og finne ut hva som roer deg ned og får tankene over i andre baner.

Tenk på at det ikke er noe vits i å krysse broen før du må, om du skjønner.

Vil også legge til at det er helt forferdelig at man har så lang ventetid (Eller ventetid i det hele tatt!) når det gjelder noe så viktig som dette.

Skrevet

Vil bare si at du er heldig som er åpen om plagene dine og at du har et godt støtteapparat rundt deg! Kjenner flere som skjuler sykdommene sine og støter folk bort og da blir det jo enda verre.

Du får prøve å ta godt vare på deg selv disse ukene og finne ut hva som roer deg ned og får tankene over i andre baner.

Tenk på at det ikke er noe vits i å krysse broen før du må, om du skjønner.

Vil også legge til at det er helt forferdelig at man har så lang ventetid (Eller ventetid i det hele tatt!) når det gjelder noe så viktig som dette.

Tusen takk:) Og helt enig. Det går seg nok til:) Selvom jeg er utålmodig. heh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...