Hjerteskatten<3 Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Skal ut i jobb om en uke, etter endt mammapermisjon. Skal jobbe hver tirsdag og torsdag, og annenhver helg. Dette blir sønnen vår sin første jul, å jeg har så inderlig lyst til å være hjemme sammen med han.. Blir småbarnsforeldre prioritert når det er snakk om julaften? Julaften er jo på en mandag i år, kan jeg bli satt opp på den dagen når jeg bare skal jobbe tirsdager og torsdager? Huff :S Er snakk om i dagligvare.. Skjønner at ingen vil jobbe i jula altså, er bare så sårt om jeg ikke skulle kunne være med på sønnen vår sin første jul!!
MrsBlidfis Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Skjønner følelsen din! Jeg måtte jobbe kvelden første julaften til eldstemann.. Det var ikke spes gøy! Men vi feiret julaften dagen før, så for hans del så spilte det jo ingen rolle! Var litt spes,men vet jo at det ikke er hvert år..
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Dagligvare har uansett ikke åpent særlig lenge på julaften, så om du må jobbe de få timene, så mister du da ikke julaften med gutten for det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Du kan da ikke bare bli satt opp en mandag hvis du ikke skal jobbe mandager.Da må de i tilfele spørre deg.Er vanligvis en del muslimer som vil jobbe den dagen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Da er det vel bare åpent til senest kl 18 uansett? Skjønner at du ikke vil, men skal vel litt til om du blir satt opp når det ikke er din dag uansett
hit og dit Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Barnefamilier blir ikke prioritert på alle arbeidssteder, men det kan være det er unntak enkelte steder. Dersom du bare arbeider tirsdager og torsdager så skal du etter avtalen slippe å arbeide julaften, med mindre du har en arbeidskontrakt som sier at turnus blir endret i høytider (jul, påske). Siden du arbeider i butikk så er du uansett hjemme i god tid, heldig med det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Her hos oss stenger det kl.13, jeg har måttet jobbe julaften noenganger veldig kjedelig! Men du kan jo prøve å bytte, noenganger er det jo noen som ikke har noe imot å bytte! Synes liksom julaften morgen og formiddag er veldig kos også jeg!
Hjerteskatten<3 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for svar Ja heldigvis så stenger det seinest kl 16 der på julaften, men føler jeg uansett går glipp av den store gleden på morgenen og formiddagen. Nei, jeg skal snakke med sjefen neste uke jeg, å sette opp det som et stort ønske å slippe! Er flere "ungjenter" der som kanskje vil bytte om jeg blir satt opp, er vel greit betalt den dagen. Men håper det stemmer som dere sier at det skal mye til for at jeg blir satt opp. Vet han vil ha minst mulig folk på jobb på sånne dager. Hååååper sånn jeg slipper, jeg som skal ha huset fullt her å, hehe.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er lærer så jeg skal ikke jobbe julaften
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for svar Ja heldigvis så stenger det seinest kl 16 der på julaften, men føler jeg uansett går glipp av den store gleden på morgenen og formiddagen. Nei, jeg skal snakke med sjefen neste uke jeg, å sette opp det som et stort ønske å slippe! Er flere "ungjenter" der som kanskje vil bytte om jeg blir satt opp, er vel greit betalt den dagen. Men håper det stemmer som dere sier at det skal mye til for at jeg blir satt opp. Vet han vil ha minst mulig folk på jobb på sånne dager. Hååååper sånn jeg slipper, jeg som skal ha huset fullt her å, hehe. Julaften er vel ikke lønnstillegg-dag? Julaften er ikke rød dag. Julaftener vanlig hverdag fram til kl 17.00, da ringes helgen inn. Sånn er det jo med alle sånne -aftner.
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. oktober 2012 #11 Skrevet 10. oktober 2012 Har jobbet de 4 siste julene jeg. Du må nok jobbe ja, men du slutter jo 15.nei småbarnsforeldre blir ikke priotert.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2012 #12 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for svar Ja heldigvis så stenger det seinest kl 16 der på julaften, men føler jeg uansett går glipp av den store gleden på morgenen og formiddagen. Nei, jeg skal snakke med sjefen neste uke jeg, å sette opp det som et stort ønske å slippe! Er flere "ungjenter" der som kanskje vil bytte om jeg blir satt opp, er vel greit betalt den dagen. Men håper det stemmer som dere sier at det skal mye til for at jeg blir satt opp. Vet han vil ha minst mulig folk på jobb på sånne dager. Hååååper sånn jeg slipper, jeg som skal ha huset fullt her å, hehe. Julaften er vel ikke lønnstillegg-dag? Julaften er ikke rød dag. Julaftener vanlig hverdag fram til kl 17.00, da ringes helgen inn. Sånn er det jo med alle sånne -aftner. Det er rød dag etter kl 12...
Kortslutning Skrevet 10. oktober 2012 #13 Skrevet 10. oktober 2012 Men dagligvarer er vel ikke åpne noe særlig lenge på juleaften? Og kan ikke helt skjønne at de skal sette deg opp på mandag når du skal jobbe tirsdag og torsdag? Men bare for å ha det sagt, det er ikke så veldig ille å jobbe juleaften på dagen. Det viktigste er vel på ettermiddagen med middagen og pakkene?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. oktober 2012 #14 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for svar Ja heldigvis så stenger det seinest kl 16 der på julaften, men føler jeg uansett går glipp av den store gleden på morgenen og formiddagen. Nei, jeg skal snakke med sjefen neste uke jeg, å sette opp det som et stort ønske å slippe! Er flere "ungjenter" der som kanskje vil bytte om jeg blir satt opp, er vel greit betalt den dagen. Men håper det stemmer som dere sier at det skal mye til for at jeg blir satt opp. Vet han vil ha minst mulig folk på jobb på sånne dager. Hååååper sånn jeg slipper, jeg som skal ha huset fullt her å, hehe. Julaften er vel ikke lønnstillegg-dag? Julaften er ikke rød dag. Julaftener vanlig hverdag fram til kl 17.00, da ringes helgen inn. Sånn er det jo med alle sånne -aftner. Det er rød dag etter kl 12... Ok, takk for oppdatering! I alle fall rød dag lønnsmessig etter kl 12. Helg pr. definisjon er det ikke før kl 17.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 10. oktober 2012 #15 Skrevet 10. oktober 2012 Det kan hende du må jobbe litt på dagen,men julAFTEN får du nok fri;) Vi er mange som jobber litt denne dagen :-) Det er faktisk litt koselig og
Gjest Gullguttene Skrevet 10. oktober 2012 #16 Skrevet 10. oktober 2012 De kan vel uansett ikke sette deg opp på å jobbe en mandag når du har faste vakter tirsdag og torsdag? De må vel spørre først, og da har du jo muligheten til å si nei.
Studine mevik Skrevet 10. oktober 2012 #17 Skrevet 10. oktober 2012 Det er nok mange forskjellige praksiser ute og går i dagligvare når det kommer til høytider. Der jeg jobber må alle enten jobbe julaften eller nyttårsaften og så jobber man motsatt året etter. Skjønner jo at du føler du mister kosen som er på dagen, men det kommer flere julaftener og du må ikke jobbe alle sammen.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. oktober 2012 #18 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for svar Ja heldigvis så stenger det seinest kl 16 der på julaften, men føler jeg uansett går glipp av den store gleden på morgenen og formiddagen. Nei, jeg skal snakke med sjefen neste uke jeg, å sette opp det som et stort ønske å slippe! Er flere "ungjenter" der som kanskje vil bytte om jeg blir satt opp, er vel greit betalt den dagen. Men håper det stemmer som dere sier at det skal mye til for at jeg blir satt opp. Vet han vil ha minst mulig folk på jobb på sånne dager. Hååååper sånn jeg slipper, jeg som skal ha huset fullt her å, hehe. Julaften er vel ikke lønnstillegg-dag? Julaften er ikke rød dag. Julaftener vanlig hverdag fram til kl 17.00, da ringes helgen inn. Sånn er det jo med alle sånne -aftner. Det er rød dag etter kl 12... Ok, takk for oppdatering! I alle fall rød dag lønnsmessig etter kl 12. Helg pr. definisjon er det ikke før kl 17. Det er helt riktig ja:)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #19 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg jobber også i butikk og i min kontrakt står det hva jeg skal jobbe fast, men også at jeg skal jobbe ekstra i sesong og ved behov. I desember er det vanlig at alle må jobbe litt ekstra fordi vi har utrolig mye å gjøre, uken før julaften og særlig lille julaften er dager med en omsetning vi ikke ser maken til noen annen dag i året så vi er ekstra mange på jobb. På min arbeidsplass bytter vi på, er jo ikke riktig at de som ikke har barn skal jobbe hver eneste julaften heller. Jeg har jobbet mange julaftner og siden kvelden alltid blir fri er det ikke så galt, er god stemning på jobb denne dagen, kundene er i julestemning og det er fint på jobb egentlig. Siden du er ny er sjansen stor for at du blir satt opp slik at de som jobbet i fjor får fri i år. Trøsten er at dette er en julaften ungen din ikke kommer til å huske noenting av, det er nesten verre å jobbe julaften når de blir eldre og gir uttrykk for at de ønsker å ha deg hjemme akkurat denne dagen... Vi som jobber i butikk har ingen tillegg for ubekvem arbeidstid på julaften før utpå ettermiddagen, tror det er fra klokken 15 eller 16.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #20 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg jobber også i dagligvare, og vi har prøvd å fordele så godt som mulig.Vi har satt opp ønsker, vi jobber alle annenhver jul så vi som ikke har barna hver jul har fått fri den julen vi har barna. Igrunn så har alle fått ønskene sine tror jeg. Og de som ikke jobber julaften må jobbe nyttårsaften. Er det noen det ikke klaffer for det ene året er det sjeldent noe problem å bytte siden vi har endel unge uten barn som heller vil ha fri nyttårsaften. Men snakk med sjefen din, tilby deg heller å jobbe ekstra noen andre ukurante dager i julen slik at du kanskje slipper denne julen.
Tigerpote Skrevet 10. oktober 2012 #21 Skrevet 10. oktober 2012 Skjønner deg godt. Jeg hatet tanken på å skulle arbeide julaften før jeg ble mor også, har mange ganger hatt julaften på turnusen, men har alltid kommet meg unna Jeg har alltid sagt rett ut at jeg ikke vil jobbe, og alltid er det noen som vil pga pengene Vi får jo 133 % mer i lønn på røddager. Julaften er rød etter klokken tolv tror jeg. Tror du ikke at det er noen studenter, noen uten små barn etc som vil jobbe?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #22 Skrevet 10. oktober 2012 Skjønner deg godt. Jeg hatet tanken på å skulle arbeide julaften før jeg ble mor også, har mange ganger hatt julaften på turnusen, men har alltid kommet meg unna Jeg har alltid sagt rett ut at jeg ikke vil jobbe, og alltid er det noen som vil pga pengene Vi får jo 133 % mer i lønn på røddager. Julaften er rød etter klokken tolv tror jeg. Tror du ikke at det er noen studenter, noen uten små barn etc som vil jobbe? Da jobber du i helsevesenet? I butikk har vi ikke ekstra lønn på julaften så det er egentlig ingen som ønsker jobbe denne dagen, vi må bare bytte på.
Tigerpote Skrevet 10. oktober 2012 #23 Skrevet 10. oktober 2012 Skjønner deg godt. Jeg hatet tanken på å skulle arbeide julaften før jeg ble mor også, har mange ganger hatt julaften på turnusen, men har alltid kommet meg unna Jeg har alltid sagt rett ut at jeg ikke vil jobbe, og alltid er det noen som vil pga pengene Vi får jo 133 % mer i lønn på røddager. Julaften er rød etter klokken tolv tror jeg. Tror du ikke at det er noen studenter, noen uten små barn etc som vil jobbe? Da jobber du i helsevesenet? I butikk har vi ikke ekstra lønn på julaften så det er egentlig ingen som ønsker jobbe denne dagen, vi må bare bytte på. Ja, jeg gjør det. Har dere ikke ekstra lønn? Er det lovlig? Jeg kom plutselig på at jeg var stuepike for hundre år siden og jobbet da julaften til kl tolv. Lurer på om jeg fikk ekstra betaling da hm...
Hjerteskatten<3 Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #24 Skrevet 15. oktober 2012 Takk for svar alle sammen Ringte sjefen jeg å spurte jeg, hehe. Han sa at det pleide alltid å være noen som meldte seg frivillig til å jobbe, siden det bare er oppe til 16. Var det ingen som ville jobbe, så er det de som har vakt den dagen som må jobbe. Så da slipper jeg mest sannsynlig
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #25 Skrevet 15. oktober 2012 Skjønner deg godt. Jeg hatet tanken på å skulle arbeide julaften før jeg ble mor også, har mange ganger hatt julaften på turnusen, men har alltid kommet meg unna Jeg har alltid sagt rett ut at jeg ikke vil jobbe, og alltid er det noen som vil pga pengene Vi får jo 133 % mer i lønn på røddager. Julaften er rød etter klokken tolv tror jeg. Tror du ikke at det er noen studenter, noen uten små barn etc som vil jobbe? Da jobber du i helsevesenet? I butikk har vi ikke ekstra lønn på julaften så det er egentlig ingen som ønsker jobbe denne dagen, vi må bare bytte på. Ja, jeg gjør det. Har dere ikke ekstra lønn? Er det lovlig? Jeg kom plutselig på at jeg var stuepike for hundre år siden og jobbet da julaften til kl tolv. Lurer på om jeg fikk ekstra betaling da hm... Ja, det er lovlig. Det er bare på røde dager vi har krav på tillegg og julaften er ikke rød på kalenderen.... Men fint det ordnet seg for deg da HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå