Gå til innhold

Ventet gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ul time i uke 23 fikk vi vite at vi ventet en gutt men ut kom det ei jente gjett om vi fikk panikk . Er det flere som har oppleved det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ennå, men gjenstår å se om en måneds tid ;)

Tror ikke det skjer veldig ofte nei :)

Skrevet

De har kanskje vært usikker og trodd det var en gutt. En gammel nabo opplevde det samme. Bare at det ble en gutt istede for ei jente.

Jeg var på 12 uker UL og fikk vite at den ene tvillingen var borte. 6 uker senere lå det to små knøtt å sprellet som bare det.

Skrevet

Har hørt om dette før, men heldigvis skjer det ikke ofte da ;) Hadde dere kjøpt inn alt i blått eller? Jeg venter en gutt, men dette har blitt bekreftet tre ganger. Så jeg kommer virkelig til å få panikk om det blir jente. Jeg har kjøpt mye blått, men endel i brunt og hvitt, som de store tingene - vogn, seng med utstyr, o.l.

Skrevet

Det skjedde med oss. Og det tok meg faktisk en stund å "komme over" det. Høres rart ut, og nå er jeg jublende glad for at jeg har en av hver...

Grunnen til at jeg ble lei meg da jeg fikk vite det var jente og ikke gutt, var at jeg i mange uker hadde gått å snakket til gutten i magen. Jg hadde fortalt storebror at det ble gutt og følte meg så trygg på den "nye gutten". så da legen på sykehuset. Sa: det er ikke noe gutt her, tenkte jeg (i et tusendels sekund): hva?? Er jeg ikke gravid????hehehe.

Men det gikk over, etter hvert ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Ser ikke helt hvor panikken kom fra. Det er fremdeles et barn.

Skrevet

Ser ikke helt hvor panikken kom fra. Det er fremdeles et barn.

Har vel hamstra opp kjønnsspesifikke klede. Kjende litt på det vi også då legen såg gutt på ultralyd under fødselen. Men vi tenkte etter ei stund at då fekk det bli ein rosa gutt dei første månadene. Viste seg å vere jente likevel..
Skrevet

Vi hadde ikke kjøpt inn noe som helst, så det var ikke der problemet lå... Var bare at jeg på en måte hadde blitt "knyttet" til den lille gutten som vokste i magen min, så det var litt vanskelig å omstille seg :)

Hilsen #5 :)

Skrevet

Jeg, for min del, har forberedt meg i månedsvis på at dette er en gutt. Har funnet navn, kjøpt inn blå klær (selvfølgelig ikke alt i blått), og forberedt meg på å oppdra en gutt. Jeg er mentalt forberedt på gutt. ;) ;) ;)

Skrevet

Fikk vite i uke 18, 23 og 30 at det var jente. Men følte på kroppen at det var gutt og klarte aldri og kjøpe rosa klede. Barre nøytrale farger. Og gutt kom.

Skrevet

Det skjedde med oss. Og det tok meg faktisk en stund å "komme over" det. Høres rart ut, og nå er jeg jublende glad for at jeg har en av hver...

Grunnen til at jeg ble lei meg da jeg fikk vite det var jente og ikke gutt, var at jeg i mange uker hadde gått å snakket til gutten i magen. Jg hadde fortalt storebror at det ble gutt og følte meg så trygg på den "nye gutten". så da legen på sykehuset. Sa: det er ikke noe gutt her, tenkte jeg (i et tusendels sekund): hva?? Er jeg ikke gravid????hehehe.

Men det gikk over, etter hvert ;)

he he he så skjønn du er!

Skrevet
Har vel hamstra opp kjønnsspesifikke klede.

Barn går da stort sett i kjønnsnøytrale klær til de er minst 10. Da jeg gikk i barnehagen gikk jenter og gutter for det meste i akkurat de samme slags klærne.

Skrevet
Har vel hamstra opp kjønnsspesifikke klede.

Barn går da stort sett i kjønnsnøytrale klær til de er minst 10. Da jeg gikk i barnehagen gikk jenter og gutter for det meste i akkurat de samme slags klærne.

Skulle tru det, men det er utruleg kor lite kjønnsnøytralt som fins der ute. Det som tok kaka for min del var då eg var på princess og skulle kjøpe vaskeklutar, og fekk spørsmål om det var til gutt eller jente. -Er det forskjell på klutane, spurte eg uvitande. -Ja, jenteklutane er gule og rosa, guteklutane er grøne og blå.
Skrevet

Fikk vite på 3 UL'er at vi ventet ei jente, men ut kom en gutt :) Da han ble lagt på magen min føltes det bare riktig, for det var den babyen vi hadde ventet på :) Glad for at jeg bare hadde kjøpt kjønnsnøytrale ting...

Skrevet

Fikk vite i uke 18, 23 og 30 at det var jente. Men følte på kroppen at det var gutt og klarte aldri og kjøpe rosa klede. Barre nøytrale farger. Og gutt kom.

Ojda! Men det er ikke mye kjønnsnøytrale klær å finne... Mest hvitt - og det blir veldig kjedelig... Har funnet litt i brunt - jammenmeg ikke mye - litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...