Mamma til Tuva:) Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har en datter på 5,5 år som plutselig ser monster inne på rommet sitt om natten, dette fører til at hun kommer inn til oss og vil sove i senga sammen med meg. Dette har jeg tillat noen ganger da jeg ikke orker å stå opp og legge henne i sengen, sliter med søvn fra før av pga magen og den lille. Hun hadde dette problemet for et par år siden,men nå virker ikke det samme trikset som var å si: "Gå bort monster, jeg skal sove!" Noen som har opplevd dette og har noen tips? Orker ikke å ha henne i sengen mer da hun ligger veldig urolig og sparker bort i magen min, utrolig slitsomt!
Laluuna Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Søstera mi slet mye med lignende før, så jeg tenkte kanskje en drømmefanger ville hjelpe. Jeg hadde ingen drømmefanger, så jeg tegna istedenfor noe på ett ark. Husker ikke hva jeg tegna, men det er egentlig det samme hva det er så lenge du forteller barnet at denne gjør at monsterene ikke kan komme inn på rommet ditt. Ett smilefjes eller noe kan jo være betryggene.. Søstra mi ble kjempeglad og lettet da jeg hang den opp over senga, men om det hadde virket det vet jeg ikke, for fikk ikke lov å ha den der av foreldrene mine..
Ms.Smith Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Huff, slitsomt! Håper det gir seg snart... Min eldste begynte å bli redd regnlyder på vinduet (lite praktisk når man bor i Bergen....). Hun er 8, og har ikke fått sove i min seng. Jeg har heller lagt meg inn til henne når det står på som verst. Jeg kjøpte- som Laluuna her foreslår- drømmefanger! Og i følge jenten så "FUNKER det faktisk"! Liker denne placeboeffekten
Mamma til Tuva:) Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2012 Takk for tipset jenter! jeg var på maxbo og fant noen små leddlys som lyser lyserosa og som gir et lite behagelig lys:) hun ble storfornøyd da jeg viste henne det så nå krysser jeg fingrene! om ikke så skal jeg få tak i en drømmefanger
marsgutt 2013 Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 mi også var slik, men jeg sa altid at monstre og slikt ikke er virkelig og bare i fantasi og på tv. hvis du synes monstrene er skummle så er det bare i hodet ditt og din fantasi så da må du prøve og få di til og se morsome ut. det funket til oss, noen ganger hører vi latter og slikt fra romme når hun skal sove. da har hun fått monstrene eller spøkelsene til og være rare og morsome
Tina-30 Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Da har jeg et supertriks;) kjøp en spruteflaske som du tar vann i.Fortell henne at det er en magisk monter-spray som holder alle skumle ting borte.Spray rundt i rommet,i skap,under seng osv.Tilby henne gjerne et nattlys hun kan ha på om natten.Høres kanskje teit ut men vet dette funker på mange barn.
Laluuna Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Herlige tips! Kom på at Mamma og Pappa tilslutt kjøpte et lite lys som du bare stikker i stikkontakten, det går på når det blir mørkt og av når det blir lyst. De plasserte den i gangen utforbi og hadde døra åpen, det tror jeg funka.. Men rosa lys må jo bare være det ultimate! Lykke til Endret 10. oktober 2012 av Laluuna
Mamma til Tuva:) Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2012 Hurra, gullet mitt sov igjennom hele natta! og i dag tidlig når hun gikk på do så rakk ikke hun å skru på lyset så vi hørte fra badet: "gå bort monster, jeg skal tisse!" Haha, så herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå