Gå til innhold

1-2-3 boller utgått på dato. Pokker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Såg det ikke før det var for sent, skal lage idag til gjester, kjøpt igår, gikk ut 25/4!!!! Har ikke mel og rekker ikke å dra på butikken!! Gjør det noe tror dere? Haha desperat her:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De smaker litt høgg uansett, så det spiller sikkert ingen rolle;)

Skrevet

De blir jo stekt. Jeg hadde bakt.

Skrevet

Det går sikkert bra, mulig du må bruke litt mer væske enn oppskriften, da det kanskje har blitt litt tørrere i løpet av lagringen.

Skrevet

Det går nok bra, men om det er gjær med, ville eg nok bytt til ein fersk for å få best effekt.

Skrevet

Såg det ikke før det var for sent, skal lage idag til gjester, kjøpt igår, gikk ut 25/4!!!! Har ikke mel og rekker ikke å dra på butikken!! Gjør det noe tror dere? Haha desperat her:p

Takk for svar:-) Blir det for ille sier jeg bare som det et, selv om de er litt flaut med "ferdigboller" Får ikke til noe annet, kan ikke bake:p

Idiotsikker bolleopøskrift søkes;) og brød!:P

Hi

Skrevet

Takk for svar:-) Blir det for ille sier jeg bare som det et, selv om de er litt flaut med "ferdigboller" Får ikke til noe annet, kan ikke bake:p

Hi

Skrevet (endret)

Hi

Idiotsikker bolleoppskrift følger:

50 g gjær (gjerne den for søte deigar)

150 g smør (smelta)

7dl melk

ca 1kg mjøl (kjem an på fuktinnholdet i mjølet, eg gamblar på at 1kg er akkurat passe)

200 g sukker

Evt rosiner

Bland melka og smøret, temperer til 37 grader. Løys opp gjær i litt av væska og bland i resten. Bland inn det tørre og elt til deigen slepp bollen. Hev til dobbel storleik, bak ut og etterhev medan omnen varmar seg til 250 grader. Steike midt i omnen i 8-10 min og pensle bollane med melk når dei er rykande varme for å få dei blanke (høyres rart ut, men funkar kjempebra).

Endret av ★

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...