Gå til innhold

barnehagestart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan dere gjorde det i innføringsfasen?

Hvor mange timer var dere der?

Min lille er 13 mnd når hun begynner og jeg gruer meg sånn!!!

Føler at komunikasjonen med barnehagen ikke er på topp... veldig mange tenåringsassistenter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenåringsassistenter kan bety at det er godt med liv i barnehagen. Og min erfaring er at det som oftest er de som husker de beskjedene man gir om sitt barn, for de vil ikke mislykkes:) Min datter begynte da hun var 12 mnd. Og jeg kunne ha forlatt henne med èn gang, men brukte den tiden som var pålagt. Når du skal gå i fra barnet, er det som regel forelderen som har det verst, så ikke hal ut tiden. Et adjø, er et adjø:)

Har ikke så mye å komme med, da alle foreldre og barn er forskjellige. Men lykke til!

Skrevet

Tenåringsassistenter kan bety at det er godt med liv i barnehagen. Og min erfaring er at det som oftest er de som husker de beskjedene man gir om sitt barn, for de vil ikke mislykkes:) Min datter begynte da hun var 12 mnd. Og jeg kunne ha forlatt henne med èn gang, men brukte den tiden som var pålagt. Når du skal gå i fra barnet, er det som regel forelderen som har det verst, så ikke hal ut tiden. Et adjø, er et adjø :)

Har ikke så mye å komme med, da alle foreldre og barn er forskjellige. Men lykke til!

Men hvor mange dager var du der? Hvor mange timer var hun alene først osv osv... her har de ingen klare regler og jeg vet jo ikke hva som er best...?

Skrevet

Mulig jeg husker feil, men mener på jeg hadde henne med meg i 3-5 timer de to første dagene, og den 3. var jeg med henne til hun hadde spist frokost. Og da gikk alt så bra, at jeg fikk gå:)

Skrevet

Som oftest er det tre dager. Den første dagen er bare en kort periode med foreldre slik at de blir litt kjent. Dag nr to er det greit at foreldrene kan gå unna litt for så å komme tilbake. Gjerne spise lunsj sammen. Tredje dagen bør barnet være lengre i bhg uten foreldre, og helst prøve å sove i bhg. Be de i barnehagen ringe om det skulle være noe, og du kan også ringe for å høre hvordan det går hvis du er usikker. Viktig med god kpmmunikasjon for å føle seg trygg :-) lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...