Gå til innhold

Hva er deres beste middags-oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på at alle har barn som ikke får sove på denne tiden av døgnet, og derfor bruker BIM/DIB som en fin-fin psykologtime.

Men ja, jeg er alt for dårlig til å tenke utenfor boksen, så jeg lurer på om dere har noen deilige oppskrifter å komme med :-)

Fyr løs!

P.s

Dere som våkner tidligst klokka 11 i morgen, får også lov til å svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst budre de være så enkle at amatører som meg gidder å gå på kjøkkenet;-)

Skrevet

Kommer an på hva du vil ha det :)

Jeg liker å lage det meste, alt fra kjøttpudding til vegetarlasagne, så kanskje si noe sånn generelt hva du tenker på? :)

Skrevet

Kom bare med det du liker å spise. Er glad i kjøtt og fisk, ja, egentlig det meste:) tenker å skrive oppskriftene ned i kokeboka mi, slik at jeg har mer å velge i mellom! Gjerne gamle klassikere, til nytt og spennende:)

Skrevet

Jeg har noe jeg pleier å lage som tilbehør til noen retter, som båtpoteter, ris og pasta. Det er bare sinnsykt godt!

Da kutter du to løk og en rød paprika. Det steker du sammen til det er helt gjennomstekt. (Stek gjerne i samme stekepanne som du har stekt kjøttet i, eller hell over litt kraft fra den stekepanna du stekte kjøttet i) Så krydrer du med piffi. Når middagen er klar, så heller du litt fløte over løken og paprikaen, og varmer opp raskt. Så server sammen med feks kylling, pasta og salat. Deiligt!

Vet ikke hva det heter eller noe, var bare noe jeg lærte av mamma :)

Skrevet

Tusen takk for tips!:-) Skal brukes.

Skrevet

Blir så vanskelig å si noe om beste middagsoppskrift siden mannen og jeg er over gjennomsnittlig glade i å lage mat, men jeg er svak for enkle småretter som er gode til frokost, lunsj eller som tilbehør.

Om man kjøper de litt store og lange paprikaene er disse veldig gode å fylle og steke i ovnen :)

Jeg er glad i å mikse fetaost, Kalamata oliven, olivenolje, hakket tomat (Som jeg har fjernet "innholdet" i) basilikum, hakket hvitløk og pepper og fylle dette i de lange paprikaene og steke til ønsket mørhet.

Kjempegodt alene, som tilbehør eller til godt brød :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...