Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Er dette samtaler mellom lærer og elev eller samtaler med foreldre tilstede?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Dette er samtaler mellom foreldre og lærer som omhandler barnet og hvordan barnet har det på skolen faglig og sosialt.
itb Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 det er mellom elev og lærer. Foresatte er ikke tilstede.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Hehe, ble ikke så klok av de 2 svarene;)
itb Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Dette er samtaler mellom foreldre og lærer som omhandler barnet og hvordan barnet har det på skolen faglig og sosialt. He,he,he:) der var vi uenige ja... jeg jobber på ungsomskolen i og der er elevsamtale en samtale mellom elev og lærer. Kan være at det er noe annet på barneskolen da...?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Mellom foreldre og lærer, 100% sikker.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 ELEVsamtaler er mellom lærer og ELEV. Mine barn på barneskole har elevsamtaler med læreren før vi har foreldresamtale med læreren. Hvilken av dem som heter utviklingssamtale, har jeg ikke fått helt taket på...
Cornelianelia Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Har førsteklassing i høst. Her har læreren hatt en samtale med hver av elevene først, tror det er det som har blitt kalt elevsamtale her. Læreren har da kartlagt litt hva hver enkelt kan. Så har vi foreldre hatt utviklingssamtale med læreren, uten barnet tilstede.
Smyril Line Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 Dette varierer veldig, hvordan begrepene brukes. Jeg har opplevd at man bruker utviklingssamtaler om samtaler med foreldrene til stede, og elevsamtaler om samtaler med kun lærer og elev, men jeg har også sett omvent, eller at ett av begrepene brukes om begge deler - og at det varierer etter hvor gamle elevene er. Så her er det nok bare å spørre læreren som inviterer/innkaller
Iiiiik Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Min midterste var 1. klassing i fjor. Vi hadde en samtale på høsten der det bare var voksne, altså vi foreldre og læreren. På våren hadde vi vanlig utviklingssamtale der barnet, foreldrene og læreren hadde møte sammen. Tror dette varierer fra kommune til , men i Kunnskapsløftet legges det opp til at det skal være utviklingssamtaler. Min erfaring med begge skolebarna er at det blir mest en samtale der lærer og elev viser foreldrene hva barnet kan. Særlig de første årene synes jeg det er en litt tullete samtale, for ikke noe av informasjonen er ny for noen involverte og hvis det er noe å bekymre seg for, passer det ikke nødvendigvis å ta det mens barnet er til stede.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Elevsamtaler er mellom elev og lærer. Utviklingssamtaler, konferansetimer eller foreldresamtaler er med foreldre.
Honningmelon Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 Har en i 1. klasse og en i 3. Elevsamtaler står på planen hver uke, og er mellom elev og lærer.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #13 Skrevet 9. oktober 2012 Hos oss er det lærer og elev som prater sammen før foreldresamtalen. Barna er ikke med på denne hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå