Gå til innhold

Da du fødte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom det mye blod i timene før pressriene? Altså mens det bare var vanlige rier? Og kom det store blodklumper?

Da jeg fødte kom det mye blod i timene før pressriene og spesielt store koagler og klumper.....og jordmoren ble sint fordi jeg skiftet bleie selv og ikke viste "innholdet"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye nei. Satt i badekar og det var nesten ikke noe.

Skrevet

Nei det kom ikke blod før pressriene. Jeg er ikke helt sikker for jeg så ikke ned i slutten, men trodde ikke det var noe blod før jeg fødte i det hele tatt..

Skrevet

Har aldri lagt merke til blod før pressriene under mine fødsler.

Skrevet

Da var det tydeligvis noe feil ja. Fikk en gjennomgang etter fødsel, men da var jeg stappa med så mye smertestillende at jeg ikke husker en meter....

HI

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Ikke noe blod før baby skvising

Skrevet

De var nok redd for for tidlig morkakeløsning f.eks. Da blør du, og barnet kan dø.

Skrevet (endret)

Aaaaner ikke. Men jeg tror ikke det er uvanlig? Det er vel derfor man ofte får på bleie? Uansett: dårlig av jm din å bli irritert?! Sånn skal det ikke være.

Hmm så nå at det kom klumper.. Det er vel ikke vanlig.. Beklager, er ikke så flink til å lese nøye.. Be om en ny gjennomgang av fødselen din!

Endret av Ikkesåallerværst
Skrevet

Så ikke noe blod før etter at jeg hadde født jeg. Verken under åpningsriene eller pressriene. Og jeg var på do flere ganger under fødselen.

Men det kom jo mye klumper etter fødselen og det er vanlig. Men under fødselen høres dette kanskje litt rart ut? Hvordan var morkaka?

Skrevet

Under min første fødsel blødde jeg en del ja. Da ble fødselen satt igang og jeg var helt umoden. Jordmor mente da at det var helt normalt med blødning under åpningsriene. Men ingen sjekket bindene mine.

Under siste fødsel var det ikke antydning til friskt blod før babyen kom.

Skrevet

Nei, jeg kan ikke huske at det kom blod under selve riene, nei..

Skrevet

Ja kom litt blod under mine 3 fødsler i timene før utdrivning, er helt vanlig ettersom det åpner seg der nede fikk jeg beskjed om :-)

Skrevet

Kom ikke noe blod før de klippet navlestrengen...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg blødde en del før pressriene/under og etter, når jeg fødte guttungen, ingen klumper da, men betydelig med blod, men ingen løs morkake, men de var redd for at den hadde løsnet.

Skrevet (endret)

Hadde styrtåpning på 1,5 time etter å ha fått oljeklyster. Aner ikke om jeg blødde noe, så bare mannen med ljåen jeg :P

Men det høres ikke normalt ut med store blødninger, mye koagler og klumper i timene før pressriene. Kunne jo ha tydet på tidlig morkakeløsning, noe som er svært, svært alvorlig. Jordmor kjente nok bare på det enorme ansvaret hun faktisk hadde for deg som fødekvinne. Du fødte jo på hennes vakt, og du var hennes ansvar. Du burde definitivt ha sagt i fra om disse store blødningene. Men heldigvis gikk det jo bra, og da har du lært til neste gang :) Grattis med baby!

Endret av Madolyn&Muffin
Skrevet

med første kom det ikke noe blod, men med fødsel nr 2 som kom i gang etter sex bløde jeg myyye når jeg hadde vanlige rier. kom bare små klumper med koagulert blod.

Jordmor sa det var helt normalt å blø etter sex...

Baby ble født noen timer senere og var frisk og fin :)

Skrevet

Minimalt med blod. Men så blødde jeg visstnok under gjennomsnittet lite under hele fødselen, så jeg er nok ikke sammenlignbart.

Skrevet

Kom et lite blodspor når slimproppen gikk med førstemann, men ved de tre neste fødslene blødde jeg ikke i det hele tatt før etter at ungen var ute...

Skrevet

Ikke ved noen av mine fødsler har det kommet blod før ungen er ute å titter med hodet sitt. Gått på do, tisset masse før de kom og har da ikke hatt noe. Selv under styrtfødsel forlangte jeg å få gå å tisse :-)

Men har blødd lite under fødsel og etter. Etter to av fødslene har jeg hatt renselseperiode på under en uke. Sist fødsel hadde jeg siste blødning seks dager etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...