Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Min bivirkning var at dagen etter fødselen måtte jeg plutselig på do. Måtte egentlig løpe på do, men sår som jeg var var det vanskelig og Så vondt å tisse da!
Fru Blåbær Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg hadde veldig god effekt og ingen bivirkninger.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Pleier du ikke å måtte på do sånn eller også, du da? Jeg fikk veldig kløe i huden i tillegg til at jeg frøs veldig (er vel en av få som har født godt pakket inn i en dyne)
3barnsmor_to_be Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Det kjentes som om ryggen min var knekkt i 2, i ca 3 uker etter epiduralen. På det stedet den satt, var jeg VANVITTIG sår. Ubehag, følelse av at jeg skulle dette sammen hver gang jeg reiste meg opp og tok skritt.. aldri mer!
marier Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 klarte ikke å gå, eller tisse (mistet kontrollen på alle muskler under navlen .... men absolutt verdt det!!!
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg hadde veldig god effekt av epiduralen. Med første mistet jeg følelsen i venstre fot. Kunne ikke stå på den. Med andre vet jeg ikke for jeg var ikke ute av senga etter at fødselen var skikkelig i gang. Men hvis det er en bivirkning å fryse så gjorde jeg også det. Fødte også med dyne på
MrsMilla Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Ja, sterk kløe en times tid etter at virkningen hadde gitt seg. Gikk over i løpet av kort tid, og altså helt greit.
magica fra tryll Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Hadde god effekt og ingen bivirkninger:)
Cat_Woman Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 I noen timer etterpå merket jeg ikke at jeg måtte tisse. Jordmødrene drev og kjente på magen min og sa at jeg måtte gå og tisse flere ganger, men jeg fikk nesten ikke ut noe, selv om jeg hadde full blære. Det gikk over etter noen timer Hadde god effekt av epiduralen.
anonymemammaen Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Nei, ikke annet enn en behagelig følelse i beina etter at den var gått litt ut, har hatt epidural med begge og fikk den følelsen i beina begge gangene, aner ikke hvorfor:p
thessi og lillemor Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Fikk kløe og klarte ikke å tisse før over et døgn etter fødselen (måtte kateteriseres hver gang :-/). Bortsett fra det syntes jeg at epiduralen var helt fantastisk (selv om den virket bare på venstre side)!
Rediken Skrevet 9. oktober 2012 #12 Skrevet 9. oktober 2012 Ja, mistet følelsen i 2 fingre i hele 3 uker! Jeg trodde jeg aldri vill få følelsen i fingrene igjen, så var veldig glad når den kom tilbake...
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 9. oktober 2012 #14 Skrevet 9. oktober 2012 Ingen bivirkninger i det hele tatt.
verdens heldigste mamma Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har født to ganger uten epidural, og hadde problemer med å tisse, og frøs veldig, så for dere som har opplevd dette har det kanskje ikke noe med epiduralen å gjøre.
Petetatismos Skrevet 9. oktober 2012 #16 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg fikk spinal punktur. Verdens verste hodepine fra 2 dagen! Det verste var at epiduralen ikke fungerte. Måtte lære meg å amme liggende, men heldigvis ble jeg operert 3dje dagen og ble så god som ny
Netti*** Skrevet 9. oktober 2012 #17 Skrevet 9. oktober 2012 Ja, de stakk feil første gang så kunne ikke ligge på rygg de 3 første mnd. Aldri mere. Mye greiere å føde uten. Derfor født 3 uten 1 med. I tillegg gjorde den Jævla epiduralen så fødselen varte 5-7 timer lengre.
Linn2007 Skrevet 9. oktober 2012 #18 Skrevet 9. oktober 2012 Ingen bivirkninger, fungerte som den skulle. Tok bort toppene av riene, men ikke sånn at det var smertefritt. Bare mer utholdelig. Om det blir en tredje fødsel skal jeg bruke det igjen.
Vogndilla Skrevet 9. oktober 2012 #19 Skrevet 9. oktober 2012 Fikk det med de to første. Hadde god effekt men bivirkninger begge gangene. Med første: fikk dårligere veer, måtte få drypp og endte med vakum, hadde nedsatt førlighet i bena og klarte ikke gå før 10timer etter fødsel. Med andre: fikk dårligere veer -endte med vakum, blæren min ble "lammet" i et døgn etterpå, kjente ikke at jeg måtte tisse og klarte ikke tisse -måtte kateteriseres hver fjerde time
Miss Chocolate Skrevet 9. oktober 2012 #20 Skrevet 9. oktober 2012 Ingen bivirkninger, fungerte som den skulle. Tok bort toppene av riene, men ikke sånn at det var smertefritt. Bare mer utholdelig. Om det blir en tredje fødsel skal jeg bruke det igjen. Akkurat sånn var det for meg også.. Virket også bare på halve siden.
Tigerpote Skrevet 9. oktober 2012 #21 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg klødde og klarte nesten ikke å tisse, måtte på'n igjen med å presse! Men når jeg tenker etter måtte jeg det med nr to også, da fødte jeg uten epidural... Også var jeg bedøvd og følelsesløs lenge. Men det var jo bra, med nr var det helsikes vondt etterpå!
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2012 #22 Skrevet 9. oktober 2012 Riene forsvant (og kom ikkje tilbake av at epuduralen vart skrudd av og det ruestimulerande dryppet vart skrudd til max).
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #23 Skrevet 9. oktober 2012 Bortsett fra at det å få satt den var vondere enn riene, så fikk jeg fryktelig vondt i ryggen, ble lam i det ene beinet, mistet riene og måtte få drypp og hele fødselen dermed dro ut noe veldig, så hatet jeg det. Jeg måtte ha epidural selv om jeg ikke ville, men det var det eller keisersnitt, og keisersnitt ville jeg ikke ha,
♥Nemi♥ Skrevet 9. oktober 2012 #25 Skrevet 9. oktober 2012 Fikk spinalbedøvelse, og spinalmigrene i 6 uker etter fødsel. Dette sier de kan skje etter en epidural også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå