Gå til innhold

Dere som har peiling på trening og vektreduksjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å trene på treningsstudio, prøver å få til 3 økter i uka. Jogger 30-40 min, og så styrke ca 45 min etterpå, alle store muskelgrupper.

Ideelt sett ville jeg trent annenhver dag, men ikke alltid jeg får til det. Er det veldig dumt om det blir f.eks mandag tirsdag og torsdag?

Altså to dager på rad med styrketrening? Hovedformålet med treningen er vektreduksjon om det har noe å si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke idielt, men det gjør ikke så mye hvis det bare er noen ganger.

Skrevet

Man bør ikke trene styrketrening to dager på rad om man trener de samme muskelgruppene begge dager. Tenk tre dager mellom :)

Skrevet

Høres ikke dumt ut dette altså! Det er bra med et par-tre ganger i uka, annenhver dag er vanskelig å få til for de fleste. Du kommer uansett til å gå ned i vekt.

Tror jeg ville kjørt ulike styrkeøvelser når du tar styrke flere ganger i uka, og helt klart økt tiden på joggingen på den ene økta.Alternativt tatt en 20 min rask gange med typisk 7% motbakke i tillegg til den ene jogginga.

Smart å variere litt også slik at kroppen ikke blir for godt vant med lik aktivitet.

Store muskelgrupper på den ene styrketreninga, og på den andre økta med mer kondistrening kjører du lettere styrke etterpå. ta gjerne et eple mellom jogginga og styrketreninga for å få ekstra "guts".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...