Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Begynt å jobbe natt på sykehjem som sykepleier. Er på min 4. vakt og angrer som en hund. Har hatt en tråd om det tidligere. Jeg orker rett og slett ikke denne jobben, er for stor belastning for meg som nyutdannet. Har ansvaret for 2 etasjer på et sykehjem (60 pasienter) + hele hjemmesykepleien og pyskiatrien. Kjennes ut som to mursteiner ligger på skuldrene mine og jeg får sove maks 5 timer etter hver nattevakt. Er veldig irritabel hjemme pga dette. Bør jeg bare si opp denne faste jobben for å få livet mitt tilbake? Og heller ta ekstravakter på den gamle jobben min imens jeg søker andre jobber? Er alltids jobb å få da og er allerede i snakk om et annet sted.. Er vant til å jobbe i hjemmesykepleien og elsker det, men tok denne stillingen da det var fast..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville aldri tatt jobben i utgangspunktete (visste du hva du gikk til?). Så, nei, IKKE verdt det!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Nei, visste ikke hva jeg gikk til, at det var et så stort ansvar. Så jeg skal holde ut de siste 7 vaktene mine...så tror jeg det hele er over.. orker ikke mer... HI
geitemarken Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg synes ikke det er en grei jobb for en nyutdannet spl nei. Si opp i prøvetiden for da slipper du lang oppsigelsestid og er klar for nye oppdrag straks:) om noen år er du klar for en slik jobb om du har lyst:) som spl er man ikke så avhengig av fast jobb annet enn for å få lån etc da det alltid er bruk for oss. Som nyutdannet syntes jeg det var best å jobbe litt freelance, da fikk jeg bestemme vaktene mine selv. Jobbet bare på en plass og det var evig nok vakter å velge mellom.
2_små_og_flere_grå Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Du må jo gjøre det som føles rett for deg. Mulig du etterhvert hadde sett at du hadde greid deg fint der og til og med begynt å trives i jobben, men om du føler så sterkt at det ikke er noe for deg så sier du opp og finner noe annet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Å være alene pÅ nattevakt som nyutdannet, det ser jeg pÅ som uansvarlig fra ledelsens side. Da jeg var sykehjemstyrer ville det aldri falt meg inn Å gjøre det. Hadde jeg vært tvunget til Å sette en nyutdannet pÅ vakt en gang, hadde jeg spandert en ekstra nattevakt (en erfaren hjelpepleier f.eks.). Jeg forstÅr at det er litt voldsomt nÅ i starten, men hvis du virkelig vil dette, sÅ gjetter jeg pÅ at du kommer styrket ut av det, men du trenger kanskje litt hjelp. Jeg synes du skal snakke med styreren og si hvordan du føler det og spørre om det er muligheter for Å bytte om, fÅ veiledning eller hva du nÅ mÅtte trenge. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå