Gå til innhold

Trenger hjelp fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage laks med poteter,rømme og agurksalat i dag,men aner ikke hvordan jeg skal tilbrede laksefileene? Noen som har noen tips?

Hva blir best, stekt eller bakt i ovnen? Hvor lenge skal de steke/være i ovnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

pakk de inn i folie sammen med hakket purre og hakkede mandler og en liten smørklatt, 200 grader i 20 minutter - nam nam :)

inni stekeovnen såklart :P

Endret av Westroze og tulla♥©
Skrevet

Synes de er best når de trekkes i vann til de flyter opp. Tar ca 10-15 min om den er tint først :D Her skal vi ha uer i dag :D

Skrevet

I ovnen på 200 grader i 20-30 min. Pakk de gjerne inn om du ikke liker de tørre. Pleier å krydre med sitronpepper + dill

Skrevet

Bakt laks er sååå godt... Vi pleier å ha en dæsj med creme fraiche oppå fisken, en smørklatt, hvitløk, noe krydder (husker ikke helt hvilke krydder, kanskje noe sitronpepper, dill), og så pakker vi det inn i folie, og steker det i rundt en halvtime.. Husker ikke hvilken varme den skal være på, men 180-200, tror jeg.Til dette pleier vi å ha stekegrønnsaker med båtpoteter :)

Skrevet

Jeg legger filetene i ildfast form. Har litt smør og fløte i. Skjærer sitron i skiver og legger mellom. Legger 1 ss creme fraishe oppå hver og litt peppermix.

20-30 min på 180 grader. Kjempegodt :D

Skrevet

Laks i ikke altfor tjukke skiver stekt på middelsvarme. Bruker smør til stekung. Salt og sitronpepper oppå. Med poteter, blomkål, brokkoli som tilbehør:-) det beste vi vet både voksne og barn her i huset.

Skrevet

Tusen takk for tips jenter :)

Ha en flott kveld.

Skrevet

Synes de er best når de trekkes i vann til de flyter opp. Tar ca 10-15 min om den er tint først biggrin.png Her skal vi ha uer i dag biggrin.png

Hmm, hvordan gjør du det, sånn steg for steg :wub:

Skrevet

Synes de er best når de trekkes i vann til de flyter opp. Tar ca 10-15 min om den er tint først biggrin.png Her skal vi ha uer i dag biggrin.png

Hmm, hvordan gjør du det, sånn steg for steg :wub:

Best om fisken ikke er frossen, for da tar det laaaaang tid. Kok opp saltet vann, masse vann og litt salt i en stor kasserolle ( den må ha god plass ) og legg fisken oppi, den vil synke mot bunnen og ligge der til den begynner å bli ferdig. Den vil flyte litt opp når den er ferdig. Husk at vannet IKKE sjal koke, så sett platen på 1 så den holder varmen men ikke koker. når du ser den letter litt fra bunnen sjekk om den løsner lett fra benet, da er den ferdig. Kan høres vanskelig ut men er en kjapp og enkel måte å lage fisk :-) Ikke rør i kasserolle og pass på at det ikke koker er det viktigste :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...