Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Vi driver og skal slutte med nattammingen, men det er så vanskelig! Jeg prøver å gi smokk, kos og flaske med vann når han våkner, men det er ikke bra nok altså. Så leser jeg at mange gjør det gradvis ved å bruke mme, og gradvis blande i mer og mer vann så babyen blir vant til mindre mat (og smaken av vann). Men kan man gjøre det samme med morsmelk? (vi har aldri gitt mme).
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Nattavvenning er vanskelig. Er man sikker på at behovet for mat ikke er der, og barnet får tilbud om vann(i tilfelle tørst) og kos, så er det ikke noe i veien for at det skriker litt(så lenge man er der hos det) Det tar 3 netter så er det som oftest gjort. Det beste er at man gjør seg litt hard. Ved å gi opp pga skriking bare utsetter man problemet. Ja, det er tøft, men blir så mye bedre bare man klarer å stå det over de 3 nettene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå