Gå til innhold

Får ikke mensen, men negativ test!?


krijo89

Anbefalte innlegg

Har hatt regelmessig menstrasjon de siste årene, men nå får jeg ikke mensen.

Jeg testet noen dager etter at jeg trodde jeg skulle få mens, men den var negativ.

Kan det være feil? Kan det ta enda lengre tid før testen viser positiv?

Første dag i siste mens. var 4.09..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er veldig stresset og tror du er gravid så blir mensen borte,det har skjedd meg en del ganger,før jeg ble gravid på ordelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være gravid også,men mye stress og du tror du er gravid,kan stoppe opp mensen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt regelmessig hele livet.Hadde en SA i oktober i fjor, og i desember kom plutselig ikke mensen.Den kom ikke tilbake før uti februar.Legen hadde ingen forklaring.Jeg vet at det er skikkelig frustrerende:/

ønsker deg masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forsvinne av seg selv, uten forklaring. Men om det vedvarer ville jeg nett legen om henvisning til gynekolog for å sjekke at alt er i orden. Sier ikke at noe er galt, men liker å vite at alt er i orden. Stress og stor vektnedgang kan klusse med mensen. Har du tatt hcg blodprøve? Kan være lite hcg i urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med datteren min tok jeg flere tester fordi mensen ikke kom, 2-3 uker etter jeg skulle hatt mensen fikk jeg fremdeles negativ test og fant derfor ikke ut at jeg var gravid med henne før i uke 12. Men som de andre sier her så kan det også skyldes stress eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke jeg er så fryktelig stressa eller noe sånt..Ikke nå hvertfall. Tenker jo litt på det selvfølgelig, men..

Kanskje lurt å ta en telefon til legen!

Tusen takk for svar :) :) Håper på en positiv test snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med meg. Jeg fikk ikke mensen sist vi fant ut at vi skulle prøve (vi har en datter) og tok maaaange tester. Da jeg hadde ventet i 100 dager og testen fremdeles var negativ var jeg lei. Jeg ba om en sjekk og legen fant en "cyste" på eggstokken. Da jeg skulle ta tidlig ul sa legen: åh nei du, dette barnet er nok ikke 12 uker, heller 17-18... Så jeg hadde gått i fire uker og vært gravid, men ikke visst det og jeg hadde testet, men hcg nivået mitt var antagelig så lavt i starten at det ikke slo ut.. Da nivået sikkert var høyt nok hadde jeg gitt opp testinga.. Og den cysten legen fant på eggstokken var datteren vår. Så for å svare, jeg mistet mensen lenge da vi fant ut at vi skulle prøve. Jeg hadde ikke gått ned i vekt eller var veldig stresset. Jeg hadde tydeligvis eggløsning likevel selv om jeg ikke fikk mens. Så ja, du kan være gravid og det har ikke slått ut enda eller mensen har bare blitt borte en stund.. Bare å ta tida til hjelp, selv om det er det kjedeligste som er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var litt av en historie!

Jeg bare krysser fingre og tær. Skal til legen i morgen for å ta blodprøve. Veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...