Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 5 åringen min skal ha selskap og jeg skal lage langpanne (sjokolade). Hvordan kan jeg dekorere den? Med hva? Trenger råd...gjerne bilder. Har søkt på bilder på nettet, men det var utrolig profosjonelt utført....jeg er amatør! Hvilken butikk har best utvalg av kakepynt? H J E L P (bursdagen er på torsdag så jeg rekker ikke bestille over nett)
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Traktøren har beste utvalget. Hva liker gutten? Fotball, spiderman eller slike ting? Er vel noen som har spiselig papir og farge som kan skrive ut til deg?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Lag en todimensjonal kake, det er veldig lett men ungene blir superimponert. Bare velt langpannekaken over på et stort fat eller en fjøl og skjær ut det mønsteret du ønsker. Jeg pleier å tegne det jeg vil ha på et stort ark (f.eks på matpakkepapir), klippe ut og legge over kaken. Skjær ut etter mønsteret og pynt. Er det aller første gangen du prøver deg kan du jo gjøre det enkelt, skjær f.eks ut en bil, så dekker du hele kaken med vanlig sjokoladeklasur før du tegner detaljer som hjul, vindu osv med f.eks melis i et kremmerhus. Her er et eksempel på en todimensjonal kake formet som en dinosaur, denne har jeg laget selv til en 5-års dag og det ble kjempevellykket. Brukte grønn farge i smørkrem og ungene elsket det Det ligger mange slike videoer på youtube, mange er veldig enkle å lage.
Gjest 5 andre Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 http://anetteskaker.blogspot.no/2012/02/sjrverskute-trinn-for-trinn.html Jeg lagde sjørøverskute. Er amatør selv, men det var faktisk ganske grei å lage.
sologsommer Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Barn av regnbuen: knall fine kaker!!!! Du kan evt. Lage en helt enkel fotballbane kake. Lag masse grønn melis glasur ( blir finest hvis du kjøper en riktig farge og ikke konditor farge) Smør det ut over kaken. Hvit glasur i en pose med et lite hull, til at tegne kanter, midtbane osv. Opp med. Piperensere eller sugerør bøyes til mål. Flagg til hjørneflagg Seigmenn i to forskjellige farger 1 sjokolade fotball Den er enkel!
Gjest 5 andre Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Barn av regnbuen: knall fine kaker!!!! Du kan evt. Lage en helt enkel fotballbane kake. Lag masse grønn melis glasur ( blir finest hvis du kjøper en riktig farge og ikke konditor farge) Smør det ut over kaken. Hvit glasur i en pose med et lite hull, til at tegne kanter, midtbane osv. Opp med. Piperensere eller sugerør bøyes til mål. Flagg til hjørneflagg Seigmenn i to forskjellige farger 1 sjokolade fotball Den er enkel! Det er ikke min blogg altså Lånte bare bilde med framgangsmåte for å vise hva jeg tenkte på
sologsommer Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 Ok. Hadde jeg lest litt bedre...... Er amatør selv :-) da burde jeg ha forstått dett! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå