Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 5 åringen min skal ha selskap og jeg skal lage langpanne (sjokolade). Hvordan kan jeg dekorere den? Med hva? Trenger råd...gjerne bilder. Har søkt på bilder på nettet, men det var utrolig profosjonelt utført....jeg er amatør! Hvilken butikk har best utvalg av kakepynt? H J E L P (bursdagen er på torsdag så jeg rekker ikke bestille over nett)
<3 2G <3 Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Traktøren har beste utvalget. Hva liker gutten? Fotball, spiderman eller slike ting? Er vel noen som har spiselig papir og farge som kan skrive ut til deg?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Lag en todimensjonal kake, det er veldig lett men ungene blir superimponert. Bare velt langpannekaken over på et stort fat eller en fjøl og skjær ut det mønsteret du ønsker. Jeg pleier å tegne det jeg vil ha på et stort ark (f.eks på matpakkepapir), klippe ut og legge over kaken. Skjær ut etter mønsteret og pynt. Er det aller første gangen du prøver deg kan du jo gjøre det enkelt, skjær f.eks ut en bil, så dekker du hele kaken med vanlig sjokoladeklasur før du tegner detaljer som hjul, vindu osv med f.eks melis i et kremmerhus. Her er et eksempel på en todimensjonal kake formet som en dinosaur, denne har jeg laget selv til en 5-års dag og det ble kjempevellykket. Brukte grønn farge i smørkrem og ungene elsket det Det ligger mange slike videoer på youtube, mange er veldig enkle å lage.
Gjest 5 andre Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 http://anetteskaker.blogspot.no/2012/02/sjrverskute-trinn-for-trinn.html Jeg lagde sjørøverskute. Er amatør selv, men det var faktisk ganske grei å lage.