Ennai Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Hvordan i alle dager skal man håndtere dette?? Guttungen har nå hylt i over en time fordi han ville ha søppelet jeg kastet:-\ føler jeg begynner å nå bunnen nå.. har prøvd ALT jeg kommer på! Huff. dagens utblåsning...
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 bare la ham rase:) ikke gi deg nå hvert fall. anfallene blir mindre og færre når han skjønner du ikke gir deg. sjarmerende små tasser;)
Kortslutning Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Overse han! La han styre på til han er ferdig. Selvfølgelig må du være i rundt han, men begynn med andre ting så går det kanskje over. Hverken 2årstrass eller 3årstrass er noe særlig stas Men de må bare gjennom det Lykke til! Hold ut:)
Ennai Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar. blir til at jeg sender han på rommet når det har gått en stund.. da er lunta kort og hodet vondt.. går innpå til han når han roer seg litt, men det virker som om det bare gjør det verre.. bah.. er slitsomt...
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 de hyler høyest med publikum det er hvert fall sikkert;) avlede de med et eller annet. hiv på klær og gå ut en tur eller kopier oppførselen hans en gang det er skikkelig ille, da kan jeg love deg han stopper opp en stund;D
Ennai Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2012 Å skrike på samme måte har jeg ikke prøvd enda:-P kanskje jeg gjør det en gang frustrasjonen blir stor nok:-P fikk avledet han med lekekjøkkenet, men allerede nå begynner han å bli lei:-\
skinnfilla Skrevet 9. oktober 2012 #7 Skrevet 9. oktober 2012 he he jeg gjorde det med eldste en gang. la meg ned og sprellet og hylte;) jenta sto som et spørsmåltegn ( det gorde forøvrig pappan og) så begynte hun og le;) tror kanskje hun var 3-4 år da....
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar. blir til at jeg sender han på rommet når det har gått en stund.. da er lunta kort og hodet vondt.. går innpå til han når han roer seg litt, men det virker som om det bare gjør det verre.. bah.. er slitsomt... Prøv å unngå å sende ham på rommet. Rommet er det stedet han sover på og skal være et positivt sted, ikke et sted for straff. Om du absolutt vil bruke time-out på et så lite barn, så sett ham et nøytralt sted som trappen, gangen el. Ellers vil jeg anbefale deg å utvikle selektiv hørsel. Når barnet raser, så sier du at du er der når det roer seg, og så må du lære deg å koble ut og gjøre dine egne ting i mellomtiden. Det blir en vane til slutt
*SommerFrisk* Skrevet 9. oktober 2012 #9 Skrevet 9. oktober 2012 he he jeg gjorde det med eldste en gang. la meg ned og sprellet og hylte;) jenta sto som et spørsmåltegn ( det gorde forøvrig pappan og) så begynte hun og le;) tror kanskje hun va r 3-4 år da.... ha ha ha, det har jeg gjort også, og det ble aå vittig at både sønnen min og mannen min lo så tårene trillet!- følte meg ganske dum.der jeg lå som en stranda hval, men lo til jeg brakk meg jeg og:) det var egentlig litt deilig å få ut litt frustrasjon selv!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #10 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg ville heller ikke ha sendt på rommet - synes rommet skal være et positivt sted.. Vi lar toåringen vår bare ligge på gulvet å hyle der vi er.. Men ignorer henne totalt! Selektiv hørsel som nevnes over er veldig kjekt å ha.. Da gir hun seg som regel forholdsvis kjapt.. Kommer gjerne bort for trøst etter en liten stund, og da får hun selvfølgelig det.. Tanken er: ignorer hylingen, gi masse oppmerksomhet så snart hun viser en mer positiv oppførsel.. Da koser vi og roer oss ned litt, og så snakker vi litt om hva som akkurat skjedde (tilpasset en toåring selvfølgelig)..
Vogndilla Skrevet 9. oktober 2012 #11 Skrevet 9. oktober 2012 Overse han og ikke gi deg, vær konsekvent! Da slutter han med den oppførselen ganske kjapt. Husk at han gjør dette for å teste grensene, da er det din jobb å holde igjen.
Ennai Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar alle sammen. det med rommet blir kun sakt i frustrasjon, men skal prøve å slutte med det:-) prøver å overse oppførselen men når vi har ei lita stue er det ikke enkelt.. skal gjøre så godt jeg kan, vil jo at sønnen min ska ha det bra, selv når han trasser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå