Gå til innhold

2 åring som raser!:-(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i alle dager skal man håndtere dette?? Guttungen har nå hylt i over en time fordi han ville ha søppelet jeg kastet:-\ føler jeg begynner å nå bunnen nå.. har prøvd ALT jeg kommer på!

 

Huff. dagens utblåsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare la ham rase:) ikke gi deg nå hvert fall. anfallene blir mindre og færre når han skjønner du ikke gir deg.

 

sjarmerende små tasser;)

Skrevet

Overse han! La han styre på til han er ferdig. Selvfølgelig må du være i rundt han, men begynn med andre ting så går det kanskje over.

Hverken 2årstrass eller 3årstrass er noe særlig stas :( Men de må bare gjennom det :)

 

Lykke til! Hold ut:)

Skrevet

Takk for svar. blir til at jeg sender han på rommet når det har gått en stund.. da er lunta kort og hodet vondt.. går innpå til han når han roer seg litt, men det virker som om det bare gjør det verre.. bah.. er slitsomt...

Skrevet

de hyler høyest med publikum det er hvert fall sikkert;)

 

avlede de med et eller annet.

hiv på klær og gå ut en tur

 

eller kopier oppførselen hans en gang det er skikkelig ille, da kan jeg love deg han stopper opp en stund;D

Skrevet

Å skrike på samme måte har jeg ikke prøvd enda:-P kanskje jeg gjør det en gang frustrasjonen blir stor nok:-P

fikk avledet han med lekekjøkkenet, men allerede nå begynner han å bli lei:-\

Skrevet

he he jeg gjorde det med eldste en gang. la meg ned og sprellet og hylte;) jenta sto som et spørsmåltegn ( det gorde forøvrig pappan og)

 

så begynte hun og le;) tror kanskje hun var 3-4 år da....

Skrevet

Takk for svar. blir til at jeg sender han på rommet når det har gått en stund.. da er lunta kort og hodet vondt.. går innpå til han når han roer seg litt, men det virker som om det bare gjør det verre.. bah.. er slitsomt...

 

Prøv å unngå å sende ham på rommet. Rommet er det stedet han sover på og skal være et positivt sted, ikke et sted for straff. Om du absolutt vil bruke time-out på et så lite barn, så sett ham et nøytralt sted som trappen, gangen el.

 

Ellers vil jeg anbefale deg å utvikle selektiv hørsel. Når barnet raser, så sier du at du er der når det roer seg, og så må du lære deg å koble ut og gjøre dine egne ting i mellomtiden. Det blir en vane til slutt ;)

Skrevet

he he jeg gjorde det med eldste en gang. la meg ned og sprellet og hylte;) jenta sto som et spørsmåltegn ( det gorde forøvrig pappan og)

 

så begynte hun og le;) tror kanskje hun va

 

r 3-4 år da....

 

 

ha ha ha, det har jeg gjort også, og det ble aå vittig at både sønnen min og mannen min lo så tårene trillet!- følte meg ganske dum.der jeg lå som en stranda hval, men lo til jeg brakk meg jeg og:)

 

det var egentlig litt deilig å få ut litt frustrasjon selv!:)

 

 

Skrevet

Jeg ville heller ikke ha sendt på rommet - synes rommet skal være et positivt sted..

 

Vi lar toåringen vår bare ligge på gulvet å hyle der vi er.. Men ignorer henne totalt! Selektiv hørsel som nevnes over er veldig kjekt å ha.. :) Da gir hun seg som regel forholdsvis kjapt.. Kommer gjerne bort for trøst etter en liten stund, og da får hun selvfølgelig det..

Tanken er: ignorer hylingen, gi masse oppmerksomhet så snart hun viser en mer positiv oppførsel..

 

Da koser vi og roer oss ned litt, og så snakker vi litt om hva som akkurat skjedde (tilpasset en toåring selvfølgelig)..

Skrevet

Overse han og ikke gi deg, vær konsekvent! Da slutter han med den oppførselen ganske kjapt. Husk at han gjør dette for å teste grensene, da er det din jobb å holde igjen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. det med rommet blir kun sakt i frustrasjon, men skal prøve å slutte med det:-) prøver å overse oppførselen men når vi har ei lita stue er det ikke enkelt.. skal gjøre så godt jeg kan, vil jo at sønnen min ska ha det bra, selv når han trasser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...