Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Vi har en datter på 11 mnd. I det siste har hun begynt å endre søvmønsteret veldig. Dvs hun finner ut at det er morra kl 05.00! Sharp! Så lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å få henne til å iallefall sove til 06? Hun er veeeldig grinete idet vi står opp. Tydelig preget av å ha stått opp for tidlig. Hun sover to dupper på dagen og hver dupp er på ca 2 timer. Hun sover ikke senere enn kl 15.00 og tar natta rundt 19.00 ( da alltid med skriking og hyling opp mot en halv times tid......) Jeg har forsøkt å legge henne tidligere men hun blir like sint uansett tidspunkt... Så leggingen tar opp mot en halvtime.. Sover hun for mye på dagen? Eller? Hilsen fortvilet, trøtt mamma..........
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 Det er godt mulig at hun sover for mye på dagen. De to yngste begynte sånn da de var på samme alder, så vi måtte kutte ned til bare en dupp på dagen da fra ca kl 12-14 (+/- en halvtime). Det ble en del hyl og skrik og surting de første dagene fordi de var trøtte, men etter en ukes tid kom de inn i mønsteret og sov også lengre om morgningene igjen og sovnet fortere på kveldene.
Fire småtroll Skrevet 9. oktober 2012 #3 Skrevet 9. oktober 2012 Alle mine fire barn har gått ned til en dupp om dagen når de har vært 11-12 mnd gamle. Da har de sovet ca 3 timer fra 11-12 tiden og lagt seg på kvelden igjen i 19-tiden. Er litt slitsomt i noen dager når man forandrer rytmen deres sånn, men de kan jo ikke fortsette sove to ganger om dagen så veldig mye lenger når de nærmer seg året, da blir det for mye søvn på dagtid.
Mineto Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Hun sover alt for mye på dagen, etter hva jeg kan forstå. Min jente på ca samme alder sover i ca 1,5 t - 2 t, fra ca kl 12-14. Sover hun mer, våkner hun tidligere, eller blir vanskelig å legge og sover veldig lett. Lykke til!
Kortslutning Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Vi hadde det likedan når vår var på den alderen. Vi gikk ned til en dupp og det løsna litt. Også har vi vært superstrenge med at det er ikke morgen før kl 06. Jeg har aldri stått opp med ungen før kl 06. Da har jeg heller vært inne på rommet med henne og prøvd å roe henne i senga. Veldig ofte har det gått bra, hun har faktisk sovnet igjen noen ganger. For oss var det en viktig kamp, morra kl 06, ikke før det. Men vi har ikke latt henne ligge alene å gråte, vi har vært der inne med henne og prøvd å få henne til å sove litt til. Vår var også grusomt survete og sliten når hun våknet så tidlig, hun trengte mer søvn. Lykke til, og husk at du må ikke gi opp etter to dager. En endring kan ta lengere tid å innarbeide.
Popelko Skrevet 9. oktober 2012 #6 Skrevet 9. oktober 2012 Tror hun sover for mye på dagen. Prøv i første gang å korte ned dagduppene, så kutter du ut den ene. Da tipper jeg hun sover lenger på natten. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå