Neffi78 Skrevet 9. oktober 2012 #1 Skrevet 9. oktober 2012 Er det noen som har noen triks. Min datter bare brekker seg av det. Har prøvd å blandr litt husholdningssaft uten hell og med eplenektar uten hell. Jeg begyner å bli desperat. Snuppa skal ul av magen i slutten av november pga magesmerter og treg mage.
Fam.Martinussen Skrevet 9. oktober 2012 #2 Skrevet 9. oktober 2012 jeg gir det til min sønn på 6 år, 1- 2 poser for dagen. Jobber på barneklinikken så har jo en del hjelp derfra, men har blandet det ut i det meste og gikk greit med eple juice. først ville han ikke, han nektet så fikk en per oral sprøyte (medisin sprøyte til medisiner som skal gis i munn) og holdt ham fast for å få det i ham. dette likte han svært dårlig og tok ved nestedose, en slurk movicol og tre slurker saft, gikk tregt men gikk til lutt. pass på så du ikke blander det ut for mye. da blir det så masse væske du skal putte i henne at hun blir kvalm. etterhvert harhan begynt å bruke sprøyten selv for det er litt spennende og morsomt. og nå når dosen er trappet ned på er det bareen halv dose morgen og kveld. da går det nedpå på 1 min. alt er en tilvenning som man må igjennom og skjønner fortvilelsene for det hjelper.. men lit tvang må som oftest til for at de skal se at det hjelper til slutt.. prøv juice istedenfor nektar da den inneholder mer sukker. juice er mer syrlig på smak og dekker dermed over litt av movicol bæskheten. smak den selv så skjønner du hvorfor hun er så vanskelig.. Det er PYTON!!!
Neffi78 Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for svar. Har jobbet to år på barneavd på sykehuset der jeg bor, men nå var vikariatet over. De barna jeg har vært bortig som har fått movikol har hatt peg/ knapp og da er det ikke noe problem å gi det. Snuppa drakk det fint de første dagene, men begynte etterhvert å brekke seg etter kun noen slurker. Men jeg får prøve igjen. Blander du det rett i jusen eller i vann og deretter til setter smak?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. oktober 2012 #4 Skrevet 9. oktober 2012 Vi brukte gøy saft, merket ikke smaken da. Men må drikkes fort, for smaken kommer etterhvert.
Lulle_06_09_13 Skrevet 9. oktober 2012 #5 Skrevet 9. oktober 2012 Vi blandet det i yoghurt :-) Etter tips fra barnepleier...
Neffi78 Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. oktober 2012 Tusen takk for svar. Prøvde å blande i gøy frukt saft og fanta brus i dag uten hell;( får prøve på nytt med yoghurt i morgen
guttemamma4 Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Vi blandet i yoghurt og biola. Gikk etterhvert over på movicol pediatric som har mindre smak, men det er kanskje den dere bruker allerede....
Neffi78 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2012 Prøvd begge to uten hell;( har ikke prøvd yoghurt enda
Jentene mine og jeg:) Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Vi blandet i Biola. Husker ikke om det var noe problem. Var bare Biola vi prøvde.
Livetrslyseside Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg prøvde Movicol til tre-årngen min, uten hell. Ble anbefalt å bytte til Bellymed, et smakløst alternativ. Det tar hun uten protester. Lykke til!
Neffi78 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg prøvde Movicol til tre-årngen min, uten hell. Ble anbefalt å bytte til Bellymed, et smakløst alternativ. Det tar hun uten protester. Lykke til! er det noe jeg. Får kjøpt på apoteket uten resept?
Regina Phalange Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Dere som blander i yoghurt, strør dere bare pulveret oppi og rører rundt?
Curious74♥1jente&2gutter♥ Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 (endret) Jeg prøvde Movicol til tre-årngen min, uten hell. Ble anbefalt å bytte til Bellymed, et smakløst alternativ. Det tar hun uten protester. Lykke til! er det noe jeg. Får kjøpt på apoteket uten resept? Er vel litt sent å gi svar her, men skriver alikevel.. kan jo være flere som søker info om noe og detter inn her. Som meg Jeg satt å søkte om mere info om Bellymed, da denne tråden dukket opp. Min 3åring skal starte med bellymed idag, vi fikk det på resept iallefall. 170kr for 280g pulver. Vi har fått med "bruksanvisning" fra legen, et skjema som brukes til Movicol. Vi skal følge samme oppskrift, bare gjøre om der det står antall poser til antall skjeer istedet. (Er med måleskje i pakken) Legen nevnte at Bellymed er bedre ang smak enn hva Movicol er(vi har ikke prøvd den). Må si jeg er spent nå på hvordan det går videre, med både "inntak" og virkning. Endret 23. november 2012 av Curious74♥1jente&2gutter♥
Neffi78 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2012 Jeg prøvde Movicol til tre-årngen min, uten hell. Ble anbefalt å bytte til Bellymed, et smakløst alternativ. Det tar hun uten protester. Lykke til! er det noe jeg. Får kjøpt på apoteket uten resept? Er vel litt sent å gi svar her, men skriver alikevel.. kan jo være flere som søker info om noe og detter inn her. Som meg Jeg satt å søkte om mere info om Bellymed, da denne tråden dukket opp. Min 3åring skal starte med bellymed idag, vi fikk det på resept iallefall. 170kr for 280g pulver. Vi har fått med "bruksanvisning" fra legen, et skjema som brukes til Movicol. Vi skal følge samme oppskrift, bare gjøre om der det står antall poser til antall skjeer istedet. (Er med måleskje i pakken) Legen nevnte at Bellymed er bedre ang smak enn hva Movicol er(vi har ikke prøvd den). Må si jeg er spent nå på hvordan det går videre, med både "inntak" og virkning. takk for svar. Har sjekket i felleskatalogen. Og Bellymed er ikke registrert i norge og må derfor spesial bestilles/ søkes om. Magen til min datter har blitt bedre så vi trenger ikke bruke mavicol. Skal til utredning på barne poliklinikken i desember. Så får vi se hva de sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå